Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 3.5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Obos - ligaen 2024
(09-02-2024, 01:17 PM)mestah Skreiv: Det er sikkert en upopulær mening, men jeg håper egentlig vi møter både Lyn og Lillestrøm i Eliteserien neste år. Unner de intet godt, selvsagt. Men sesongen er litt kjipere uten de oppgjørene.

KFUM blir sikkert et morsomt oppgjør neste år de også, men etter det kan de gjerne rykke ned og bli der nede i OBOS. Vi trenger ikke et tredje Oslo-lag i Eliteserien.

Overhode ikke. Jeg regner da med at de fleste ønsker seg disse oppgjørene, og at det betyr at LYN rykker opp, og at LSK blir.
Svar
(09-02-2024, 12:57 PM)Oldtimer Skreiv: Helt enig hadde vært topp med to rene Oslo derbyer neste sesong.
Så kunne bittelillestrøm hatt "derby" mot Skeid i Obos.

Om ikke KFUM kollapser totalt, så blir det jo uansett i hvert fall to osloderbyer neste sesong, men litt artigere med Lyn-kampene, ja.
Svar
Sånn! Da kan vi ikke rykke ned.
Svar
Egersund taper i Levanger, (xxx) ryker mot Åsane og Sogndal får bank på Raufoss.
Noen som hadde alle de 3 på oddsen??
Dermed blir det stadig lenger ned til lag nr 4, uten at det betyr noe som helst. Det er jo avstanden til nr 3 som er avgjørende.

Etter landslagspausen har vi Åsane hjemme, mens Moss har (xxx) borte.
Det kan fort bli uavgjort der.
Gode muligheter for at avstanden øker.
Svar
Min påstand er at vi aldri har vært mer heldig med andre resultater og at vi aldri har trengt det mindre. 

Det er som med reklamen man pleide å få i postkassa før: du kan allerede ha vunnet. 

Nå er kun Moss «skumle» med tanke på tredje plassen og de tar neppe mer enn 54 poeng. 
Slår vi Åsane er vi en seler unna. Men ingen grunn til å ikke gå for første plassen og trolig noe mer prispenger. Men mot Mjøndal håper jeg vi primært tenker på cupen og å spare de som spares bør.
Svar
(09-02-2024, 09:12 PM)ehauger Skreiv: Sånn! Da kan vi ikke rykke ned.

Neste kamp må det synges: "We are staying up, we are staying up!"
Svar
(09-02-2024, 10:26 PM)Bohem33 Skreiv: Min påstand er at vi aldri har vært mer heldig med andre resultater og at vi aldri har trengt det mindre. 

Det er som med reklamen man pleide å få i postkassa før: du kan allerede ha vunnet. 

Nå er kun Moss «skumle» med tanke på tredje plassen og de tar neppe mer enn 54 poeng. 
Slår vi Åsane er vi en seler unna. Men ingen grunn til å ikke gå for første plassen og trolig noe mer prispenger. Men mot Mjøndal håper jeg vi primært tenker på cupen og å spare de som spares bør.

Vi går nok for gull ja. Og er jo greit å minne om at runden etter Åsane er mot Bryne. Så vinner vi begge disse har vi 1) 54 poeng som sannsynligvis holder 2) minst 10 poeng ned til 2.plassen og er 3) maks 8 poeng unna teoretiske maksimum på de alle andre lag.
Svar
Bryne forsterker med toppscoreren i OBOS

Bryne har signert Sanel Bojadzic fra Levanger. Spilleren fra Klepp var på utgående kontrakt i Levanger og har signert for Bryne ut 2026-sesongen.
Svar
Bojadzic er kanskje toppscorer, men han har fem mål på straffe. Hadde Jones tatt straffer (og vi hadde fått like mange straffer) så hadde han vært toppscorer med 14 mål,
Svar
(09-03-2024, 08:24 AM)NilsDN Skreiv:
(09-02-2024, 10:26 PM)Bohem33 Skreiv: Min påstand er at vi aldri har vært mer heldig med andre resultater og at vi aldri har trengt det mindre. 

Vi går nok for gull ja. Og er jo greit å minne om at runden etter Åsane er mot Bryne. Så vinner vi begge disse har vi 1) 54 poeng som sannsynligvis holder 2) minst 10 poeng ned til 2.plassen og er 3) maks 8 poeng unna teoretiske maksimum på de alle andre lag.

Pluss at målforskjellen utgjør i praksis 1 poeng.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 9 Gjest(er)