Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(10-30-2024, 12:42 PM)Caanradi Skreiv: Sitter og lurer på muligheten for å hente tilbake Andrej Ilic i løpet av ett års tid.

Stakkars mannen ble skadet med en gang i Lille og der ble det bare noen minutter i 2 seriekamper og 2 cupkamper på tampen av sist sesong.

Nå på utlån i Union Berlin som ikke virker å ha interesse av å bruke ham.
De har cupkamp mot Bielefeld i kveld, men neppe noen Ilic å se på banen der heller.

Kanskje han kan restarte karrieren hos oss?
Mulig f.eks 1,5 sesong fra neste sommer.
Men markedsverdien er ennå på rundt 35 mill ser jeg, så den må falle kraftig først.

Om det er økonomisk mulig og forsvarlig er jeg veldig positiv til det. 
Jeg ser at andre her inne er skeptiske og jeg forstår argumentene om at man ikke alltid skal gå etter gamle helter eller at det vil være nedtur for han å måtte restarte karrieren her. 
Ingen overganger er helt sikre, men jeg tror at sannsynligheten for at han vil levere varene for oss igjen er svært stor dersom han kommer. 
Han er bare 24 år og leverte jo både veldig raskt og helt fantastisk sist. 
Som du sier brakk han jo beinet nesten umiddelbart etter at han kom til Frankrike, nå er han utleid og en utleid spiller som ikke får spille er jo noe av det verste man kan ha i stallen. 
Da er det bedre å låne han ut til et lavere nivå der han får spille fast selv om de da kanskje får mindre betalt enn fra tyskerne. 
Det er jo vanskelig å forestille seg steder på likt eller høyere nivå hvor det er mer sannsynlig at Illic vil lykkes enn hos oss som fortsatt har samme fasiliteter og trener. 
Spiss er etter min mening ikke det vi har aller størst behov for nå, men det er klart at får vi han i nærheten av gammelt nivå vil han gjøre en verden av forskjell. 
Å få låne han en halv eller hel sesong ville vært fantastisk så kan kanskje franskmennene gi han en sjanse til om han blir en suksess. 
Jeg tror ikke det er noe realisme i å kjøpe han eller signere han uten at det er en lån. 
I følge transfermark har han nå en lånekontrakt med Union til juni 2025 med en opsjonsavtale 
Og en kontrakt med Lille til Juni 2027 
Så det er tre klubber og en spiller som må ønske det om han skal lånes ut til oss istedenfor tyskerne. 
Han ble lånt ut fra Lille til Union i august og har ikke vært i troppen i 7 av 7 seriekamper siden han kom. Så da kan man jo lure på hvilke planer tyskerne har for han. I dag spiller de vel cup mot et lag fra nivå tre (andre divisjon) så kanskje han da får sjansen.
Svar
Det er sant, Bohem33.
Lån er vel det som i tilfelle vil være aktuelt.
I det minste siste halvdel av neste sesong.
Eller kanskje allerede fra januar om han knapt spiller i Union fremover.
Så får Ilic vært med på preseason med Enga.

Vi får se hvordan det utvikler seg med spilletid for han fremover.
Kanskje det er en sjanse for at han får litt spilletid i cupkampen mot Bielefeld i kveld, ja...
Svar
(10-30-2024, 02:14 PM)Caanradi Skreiv: Det er sant, Bohem33.
Lån er vel det som i tilfelle vil være aktuelt.
I det minste siste halvdel av neste sesong.
Eller kanskje allerede fra januar om han knapt spiller i Union fremover.
Så får Ilic vært med på preseason med Enga.

Vi får se hvordan det utvikler seg med spilletid for han fremover.
Kanskje det er en sjanse for at han får litt spilletid i cupkampen mot Bielefeld i kveld, ja...

Blir det lån tror jeg at fra starten er mest realistisk. Så kan vi håpe at det blir et helt og ikke et halvt år. Men med forbehold om at ikke Illic er skadet eller at det er andre grunner til at han enda ikke har blitt tatt ut i en kamptropp så virker det ikke som tyskerne har store planer for han. Da er de kanskje helt fornøyd med at kontrakten kanselerrs og at de kan finne en annen. Om han ikke spiller og brillijerer i dag da. Skjer det kan vi sikkert leve godt med at han kommer til oss i februar, men tyskerne vil kanskje ha en overgang raskere. Så spørs det når man blir enig da, det er jo ikke sikkert Lille eller Union er modne for tanken enda, men at de er mer positive til det om noen måneder. For hver kamp han ikke spiller øker nok sjansen.
Svar
Akkurat når det gjelder Ilic så er vel skepsisen mer det med agentene hans som var litt utradisjonelle i stil og språkbruk når det gjaldt å få oss til å akseptere bud i januar. I hvert fall om jeg har skjønt det riktig.

Jeg klarer heller ikke helt å se hva vi har å vinne på å låne han i stedet for å kjøpe en annen. Tvilsomt om han er så veldig motivert. Å hente han høsten 2023 var å hente en spiller på vei opp. Å låne han nå, vel vi vet vel ikke helt hva vi får. Poenget med å låne spillere må jo være å hente inn spillere som ellers er for gode for oss, men som av en eller annen grunn trenger spilletid. Eller å dekke inn en posisjon i en begrenset tidsperiode uten å kjøpe inn noen. Klarer ikke helt å se at Ilic i 2025 helt passer til noen av de.

Ilic var her i et halvår. Han trivdes nok bra, men jeg tror det er litt i overkant naivt at han elsker oss. Han kunne ikke komme seg bort fort nok når vi rykket ned. Som er helt greit det. Det må vi respektere. Klubb og spillere skal jo ha gjensidig utbytte av hverandre. Jeg bare klarer ikke å se at vi er noen god match i 2025.
Svar
Nei, er vel ikke så sannsynlig at Ilic kommer tilbake hit.

Sånn ellers ser jeg at han ikke engang er med i troppen i kveldens cupkamp mot Bielefeld.
Burde vel kunne fått en sjanse når Union ikke stiller sitt beste lag, men
kanskje han er skadet igjen.
Svar
Tror heller ikke det er så sannsynlig, men i min bok er han helt åpenbart i kategorien som ellers er for god for oss og som trenger spilletid og da gjerne over tid.

Jeg tror definitivt ikke at han har en livslang kjærlighet til klubben vår, men han er sikkert glad for muligheten han fikk her, at han hadde stor suksess og at han fikk dra til en mye større liga og tjene store penger. Kommer han tilbake så er det sikkert litt surt at han ikke lykkes på et høyere nivå, men hvem vet hva som hadde skjedd om han ikke brakk beinet. Han vet han har lykkes her før og jeg er overbevist om at laget vi starter sesongen med neste år er bedre enn det som rykket ned. Illic er bare 24 så det er ingen grunn til å tro at han ikke kan bli bedre enn han har vært til nå.

Franskmennene er tjent med å låne han ut til en klubb der han får spille og ikke er på tribunen selv når de spiller cup med et b-preget lag. Tyskerne er tjent med å slippe lønnsutgiften om de uansett ikke skal bruke han.

Så tror jeg vi må stikke fingeren litt i jorda. Jeg digger mees og håper også at Mo skal lykkes, men sannsynligheten for at de skal bli like gode som Illic var i fjor er ikke stor. Og ikke er det heller et krav for at de skal være suksesser. Hvor mange spisser har vi hatt før som har hatt en like god sesong som han? Det er ikke mange. Han er garantert rusten og han må gjennom en grundig medisinsk vurdering, men mine forventninger til han om vi får han på lån ett år må er større enn de var da vi hentet han sist. Men selvsagt har man aldri noen garantier.
Svar
(10-30-2024, 10:38 PM)Bohem33 Skreiv: Tror heller ikke det er så sannsynlig, men i min bok er han helt åpenbart i kategorien som ellers er for god for oss og som trenger spilletid og da gjerne over tid.

Er han egentlig det?

Jeg er helt enig i at Ilic høsten 2023 var en ekstremt viktig spiller for oss. På de 13-14 kampene han spilte for oss i serien, så scoret han vel over halvparten av de målene vi scoret.

MEN, han var også en spiss som passet til den måten vi spilte da. Med å fylle opp forsvarsrekka med tre stoppere og to vingbacker og mye lemping av ball inn i feltet. Han var helt klart et par hakk råere enn Brajanac. Men saken er vel heller det at å spille spiss sånn som vi stiller opp og spiller i år er noe helt annet. Og det er også en måte jeg håper vi har ambisjoner om å spille neste år. 

Ilic var en stjerne som skinte i en ellers bekmørk høstsesong. Og det er vel derfor vi kanskje overvurderer han litt.

Kommer han hit så er det på lån, ikke faen om Lille avskriver en spiller til nærmere 40 millioner etter et halvår. Han er damaged goods, han har ikke fått det til på nivået høyere. Så hvor motivert han er og i hvilken form han er er veldig usikkert. I tillegg spørsmål ved hvor godt han passer inn i en annen spillestil nå enn når han var en suksess her sist. 

Så jeg håper vi finner noen andre. Tror ikke Ilic i 2025 vil være en bra match for oss, selv om Ilic høsten 2023 var en veldig bra match. Vi fikk spissen som skjøt oss til ny plass, nesten. Han fikk en arena å vise seg fram på for å gå til en enda større serie.
Svar
(10-30-2024, 09:41 PM)NilsDN Skreiv: Jeg klarer heller ikke helt å se hva vi har å vinne på å låne han i stedet for å kjøpe en annen.

Vel, å vinne fotballkamper f.eks. Ville heller låne han, og kvalifisere oss for europa, enn at vi kjøper en som ikke er riktig så god. Å låne han for så å havne midt på tabellen er selvfølgelig noe tull og bortkastet, men da er det jo greit at vi ikke har betalt dyre dommer for han. 

Å få klubben på en oppadgående spiral er det viktigste nå. Hvordan vi kommer dit kan jo diskuteres, men gode spillere hjelper definitivt.
Svar
(10-30-2024, 09:41 PM)NilsDN Skreiv: Jeg klarer heller ikke helt å se hva vi har å vinne på å låne han i stedet for å kjøpe en annen.

Dobbel post.
Svar
Ilic var god for oss et par måneder, nå er han sannsynligvis en skygge av seg selv etter et annus horribilis. Han kommer til å trenge mer enn en vinter på å komme på samme nivå som sist, hvis han noensinne gjør det.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: NilsDN, 15 Gjest(er)