10-30-2024, 01:11 PM
(10-30-2024, 12:42 PM)Caanradi Skreiv: Sitter og lurer på muligheten for å hente tilbake Andrej Ilic i løpet av ett års tid.
Stakkars mannen ble skadet med en gang i Lille og der ble det bare noen minutter i 2 seriekamper og 2 cupkamper på tampen av sist sesong.
Nå på utlån i Union Berlin som ikke virker å ha interesse av å bruke ham.
De har cupkamp mot Bielefeld i kveld, men neppe noen Ilic å se på banen der heller.
Kanskje han kan restarte karrieren hos oss?
Mulig f.eks 1,5 sesong fra neste sommer.
Men markedsverdien er ennå på rundt 35 mill ser jeg, så den må falle kraftig først.
Om det er økonomisk mulig og forsvarlig er jeg veldig positiv til det.
Jeg ser at andre her inne er skeptiske og jeg forstår argumentene om at man ikke alltid skal gå etter gamle helter eller at det vil være nedtur for han å måtte restarte karrieren her.
Ingen overganger er helt sikre, men jeg tror at sannsynligheten for at han vil levere varene for oss igjen er svært stor dersom han kommer.
Han er bare 24 år og leverte jo både veldig raskt og helt fantastisk sist.
Som du sier brakk han jo beinet nesten umiddelbart etter at han kom til Frankrike, nå er han utleid og en utleid spiller som ikke får spille er jo noe av det verste man kan ha i stallen.
Da er det bedre å låne han ut til et lavere nivå der han får spille fast selv om de da kanskje får mindre betalt enn fra tyskerne.
Det er jo vanskelig å forestille seg steder på likt eller høyere nivå hvor det er mer sannsynlig at Illic vil lykkes enn hos oss som fortsatt har samme fasiliteter og trener.
Spiss er etter min mening ikke det vi har aller størst behov for nå, men det er klart at får vi han i nærheten av gammelt nivå vil han gjøre en verden av forskjell.
Å få låne han en halv eller hel sesong ville vært fantastisk så kan kanskje franskmennene gi han en sjanse til om han blir en suksess.
Jeg tror ikke det er noe realisme i å kjøpe han eller signere han uten at det er en lån.
I følge transfermark har han nå en lånekontrakt med Union til juni 2025 med en opsjonsavtale
Og en kontrakt med Lille til Juni 2027
Så det er tre klubber og en spiller som må ønske det om han skal lånes ut til oss istedenfor tyskerne.
Han ble lånt ut fra Lille til Union i august og har ikke vært i troppen i 7 av 7 seriekamper siden han kom. Så da kan man jo lure på hvilke planer tyskerne har for han. I dag spiller de vel cup mot et lag fra nivå tre (andre divisjon) så kanskje han da får sjansen.