Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
Greit å kanskje tenke på at Illic ga oss flere titalls mill. Å,snakke så negativt om han synes jeg lite om. Alle ville gjort det samme som han gjorde om vi hadde vært i hans sko.

Tviler sterkt på at det blir ES spill på han de neste årene, er plenty av andre ligaer han kan velge mellom,som lønner bedre i Europa, men også MLS og Asia.
Svar
Interessant intervju av Geir Bakke i trikkeligaen. Hva tenker dere om at HK satses på som høyre back neste år? Han har ikke gjort seg bort i de de to siste kampene. Dersom de fortsetter med Jukle rollen kan det være bra å ha en defensiv sterk sterk Høyre back og det blir da mer en slags tre backs linje, offensivt vi vil spille. 

Er pdt  tvilsomt at HK vil danke ut KO eller Jarl i midten   Skal vi beholde han neste år må han spille ellers drar han.
Svar
Da må han begynne og skyte oftere,flere ganger mot Start var han i en bra posisjon og med store rom for og skyte men valgte støttepasninger isteden
Svar
(Igår, 10:28 PM)Blue 1978 Skreiv: Interessant intervju av Geir Bakke i trikkeligaen. Hva tenker dere om at HK satses på som høyre back neste år? Han har ikke gjort seg bort i de de to siste kampene. Dersom de fortsetter med Jukle rollen kan det være bra å ha en defensiv sterk sterk Høyre back og det blir da mer en slags tre backs linje, offensivt vi vil spille. 

Er pdt  tvilsomt at HK vil danke ut KO eller Jarl i midten   Skal vi beholde han neste år må han spille ellers drar han.

Jeg er helt enig i at det er lurt å gi Hammer Kjelsen spilletid som back. 

Har ikke sett nok av han til å si så mye mer enn det. I hvert fall nå synes jeg han er litt for puslete fysisk og uerfaren til å spille stopper på Eliteserienivå. Men jeg kan tenke meg at han har mange gode egenskaper som back. 

Men om jeg forstår talentet Hammer Kjelsen riktig så er det kombinasjonen av ballspiller og midtstopper som gjør han unik. Jeg tror derfor at hans beste posisjon på sikt er som stopper, ikke back. Men det er ikke feil å gi unge spillere spilletid på kanen og flytte de inn sentralt senere.

Men det gir jo noen følgefeil da. Vi har da tre høyrebacker i Borch, Hedenstad og AHK. Vi har fortsatt bare Jukle som ren venstreback. Hedenstad kan også spille venstre, men selv om det fungerer i OBOS så er jeg mer skeptisk til Eliteserien. Hver gang vi velger et kompromiss, så blir vi litt svekka. Så vi kan ikke gjøre for mange av dem. Jeg mener at pr i dag så er Hedenstad vår beste høyreback og hvis vi må spille han på venstre så er vi svekket både på høyre og venstre.

Så uavhengig av om vi ser på AHK som back eller stopper så mener jeg vi trenger en ung venstreback foran neste sesong som utfordrer til Jukle. Hvis AHK vurderes som back er det vel en erkjennelse av at han ikke helt holder Eliteserienivå over tid som stopper. Fasika drar nok etter sesongen så da må vi ha 3 spillere inn i forsvaret. Venstreback og 2 stoppere. En av stopperne bør også være så god at han forsterker førstelaget.

Må innrømme at jeg har lest litt på LSK-forumet for å se hvordan de takler det sannsynlige nedrykket. De er veldig opptatt av et nigeriansk supertalent de skal signere, men som de nå er usikre på om vil komme siden de rykket ned. Så kanskje Jokke bør ta en telefon til Atta Aneke og sjekke litt status rundt Kparobo Ariehi?
Svar
(7 timer siden)NilsDN Skreiv: Hvis AHK vurderes som back er det vel en erkjennelse av at han ikke helt holder Eliteserienivå over tid som stopper.

Jeg er ikke enig med dette. Det kan være man mener han har stort potensiale som stopper. Problemet med midtstoppere er at de trenger muskler erfaring og modenhet. Derfor er det vanskelig for en ung spiller å etablere seg på et seniorlag som stopper i ung alder. På bekken kan han få spilletid, venne seg til tempoet og bevegelsesmønstre i kamp og på den måten få erfaring. Samtidig kan han legge på seg muskler, bli eldre og mer moden, og kan vikariere som stopper ved behov. Jeg tenker dette kan være en fornuftig løsning for ham.

Men jeg er enig i at vi bør i alle fall få inn en ny stopper, som er minst like god som de vi har, men kanskje har en litt annen profil (uten at jeg nå kan komme med en analyse på hva vi da trenger). Da kan vi også variere litt med sammensetningen, opp mot hvem vi møter.
Svar
Uten sammenligning forøvrig, så er jo pasningsmønsteret her ganske likt hvordan vi ble stående mye i fjorårssesongen og mot Start nå sist. Bjørdal er utrolig viktig for oss, en av få som tør/får til å stikke gjennom. Og det var da Jukle turte å sette fart gjennom at det ble scoring mot Start.

https://www.nrk.no/sport/meiner-dette-av...1.17109313
Svar
(6 timer siden)tasse Skreiv:
(7 timer siden)NilsDN Skreiv: Hvis AHK vurderes som back er det vel en erkjennelse av at han ikke helt holder Eliteserienivå over tid som stopper.

Jeg er ikke enig med dette. Det kan være man mener han har stort potensiale som stopper. Problemet med midtstoppere er at de trenger muskler erfaring og modenhet. Derfor er det vanskelig for en ung spiller å etablere seg på et seniorlag som stopper i ung alder. På bekken kan han få spilletid, venne seg til tempoet og bevegelsesmønstre i kamp og på den måten få erfaring. Samtidig kan han legge på seg muskler, bli eldre og mer moden, og kan vikariere som stopper ved behov. Jeg tenker dette kan være en fornuftig løsning for ham.

Men jeg er enig i at vi bør i alle fall få inn en ny stopper, som er minst like god som de vi har, men kanskje har en litt annen profil (uten at jeg nå kan komme med en analyse på hva vi da trenger). Da kan vi også variere litt med sammensetningen, opp mot hvem vi møter.

Tror ikke vi er uenige her. Jeg mener at de kan mene AHK ikke helt holder Eliteserienivå over tid som stopper nå, eller i sesongen 2025. Ikke at han aldri vil gjøre det. Jeg tror faktisk AHKs beste posisjon er som stopper, fordi han er en spillende stopper. De er langt mer sjeldne enn stoppere som bare gjør den defensive jobben. Hvis han kan fungere som en stopper defensivt og en slags playmaker når vi har ballen så er det veldig bra.

Utfordringen kommer likevel på backplass. Veien inn på laget er veldig lang hvis han må forbi både Hedenstad og Borch som back. Jeg ville vært veldig skeptisk hvis vi kvittet oss med en av demog bare gamblet på at AHK allerede var så god backup at ingen flere trengs. Samme ser vi jo på stopperplass. Hvis vi får en langvarig skade på en av våre stoppere i sesong så er det kanskje litt mye forlangt at AHK skal spille 8-10 prikkfrie kamper på rad i Eliteserien.

Jada, vi har mange kamper på rad nå uten tap. Rekordmange faktisk. Sesongen er slutt neste runde og unngår vi et tap i Sogndal så har vi gått et halvår uten å tape en seriekamp. Så vi kommer opp i Eliteserien med et slags momentum. Likevel så kom AaFK opp i Eliteserien i 2019 med 79 av 90 poeng mulige og endte likevel opp med å rykke ned året etter med bare 11 poeng etter 30 kamper. Så jeg tror ikke vi skal ta så veldig lett på vår første sesong i Eliteserien. Det kan gå bra, det kan gå dårlig. Vi må absolutt være forberedt. 

Så alt i alt så tror jeg vi er best tjent med å hente inn to stoppere foran 2025, ha Borch og Hedenstad på høyreback og Jukle og en ny venstreback på motsatt side. Og heller gi AHK spilletid som stopper på utlån.
Svar
Hvis veien forbi Borch og Hedenstad er for lang, kan han bare avskrives. For hverken Borch eller Hedenstad er bra nok for eliteseriespill.
Svar
(11-01-2024, 07:01 PM)Grimm Skreiv: Ilic var plutselig verdensmester, for god for oss og skapte et helvetes sirkus for å komme seg vekk, så fuck han fyren. Godt å se instant karma for en gangs skyld. Han kan sitte på diverse benker til kontrakt blir terminert og så spille i en eller annen korrupt bakgårdsliga for småpenger og tenke tilbake til da han gjorde et skikkelig dumt valg.

Hæ?

Dette stemmer overhode ikke. 
Det var hele tiden klubbens plan å selge han så fort de kunne cashe ut på investeringen. 
Får en tåpelig påstand. Blir litt banalt å forvente lojalitet fra en spiller som har vært i klubben i et kvarter.
Svar
(3 timer siden)Oldtimer Skreiv: Hvis veien forbi Borch og Hedenstad er for lang, kan han bare avskrives. For hverken Borch eller Hedenstad er bra nok for eliteseriespill.

Vi snakker om 2025 for en 18 år gammel spiller som i hovedsak regnes som midtstopper. Jeg er enig med deg, dessverre, når det gjelder Borch. Men jeg tror Hedenstad holder nivået også i 2025.

Utfordringen vår er at Borch har kontrakt ut 2025, mens vi nylig har forlenget med Hedenstad så også han har kontrakt ut 2025. Siden vi neppe får solgt Borch og siden han også neppe ønsker å bli solgt så har vi da tre høyrebacker i 2025, hvis vi også skal regne AHK i den posisjonen.

Vi kan, avhengig av hvordan sesongen går, vurdere å gi AHK spilletid på backplass på bekostning av de to andre for å forberede han. Men jeg tror ikke han vil være klart bedre, sånn at det er et rent sportslig valg. Det vil være for utvikling. 

Derfor mener jeg vi alt i alt er bedre tjent med å la AHK spille sesongen 2025 som midtstopper i OBOS for f.eks. Skeid, Stabæk eller noen andre. Forleng gjerne også kontrakten med han før han går på utlån. Jeg tror i hvert fall at han og vi totalt sett kommer bedre ut av det hvis han får mye spilletid på OBOS-nivå i sin beste posisjon, i stedet for å være en perifer spiller hos oss.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: JohnF, Stenzenga, 7 Gjest(er)