Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(11-23-2024, 06:35 PM)Bohem33 Skreiv: Det er i hvertfall er forsøk på å få i gang spekulasjon om hvilke spillere som kan være på vei inn.

Ikke noe dårlig forsøk det Bohem33.

Det starter nok litt mer nå som sesongen nærmer seg helt slutt. Høyreback fra Moss har jeg ikke helt troa på da, siden vi allerede har forlenget med Hedenstad for noen uker siden og vi fortsatt har Borch. Om noen er interessert i å overta Borch, så kanskje.

Vi har jo etter hvert fått oss den bredden i troppen som trengs. Men vi kan vel helt sikkert regne med en midtstopper inn for Fasika. Spørsmålet der er jo bare om vi skal ha inn en som benker en av Jarl eller Kiil Olsen. Eller om vi bare skal ha et alternativ bak dem. I så fall kan vi vel sikkert like gjerne bare beholde Fasika. Så bør vi ha en venstreback til å utfordre Jukle.

Jeg tror ikke vi mister Jones. En brukbar sesong på nivå 2 i Norge er ikke nok til at Europa ligger langflate. Han bør ha 1-2 år igjen i Norge. Og det gir liten mening for han å flytte seg internt i Norge. Ikke tror jeg vi selger til noen annen norsk klubb heller. Bjørdal har også kontrakt i 2 sesonger til. Blir 28 i februar og jeg kan vel heller ikke se for meg at han han går utenlands, selv om man aldri vet helt sikkert. Og jeg tviler på at vi lar han gå til en annen norsk klubb heller.

Den eneste andre vi med rimelig sikkerhet kan forvente at drar blir jo da Kamara. Så de "ledige" plassene i troppen blir da midtstopper, venstreback og spiss/kant. Muligens også et bytte av reservekeeper, hvis Storevik vil spille førstelagsfotball et annet sted. Alt annet må jo da bli oppgraderinger, og det er mer vanskelig. Selvik fra Haugesund, spesielt hvis de rykker ned, kan være en oppgradering på keeperplass, men tviler på at vi har tenkt å benke Sjøeng. Så veldig mange åpenbare oppgraderinger i andre posisjoner tror jeg ikke vi finner i Eliteserien, i hvert fall ikke hvis vi stryker de de urealistiske.

Så hvis du heller snur det rundt og spør hvilke posisjoner vi sannsynligvis er misfornøyd med så blir det tilsvarende like vanskelig. Jeg kan vanskelig se for meg at de er misfornøyd med midtbanen. Der er det jo også dobbelt dekning av gode spillere. Stopperplassen er det kanskje mulig å forbedre, men den er allerede nevnt. En spiller som tar plassen fra enten Jarl eller Kiil Olsen og den lagdelen er forbedret. Høyreback er sikkert en posisjon som står på lista, både Hedenstad og Borch har kontrakter som går ut etter sesongen. Det er klart at hvis Borch drar nå så stiller det seg annerledes, men siden også Strand og Bjørdal kan spille der hvis det er absolutt nødvendig så tror jeg ikke den prioriteres nå. Og venstreback er også allerede nevnt, vi har ingen utfordrer til Jukle. Om vi bytter reservekeeper så vil ikke det ha stor innvirkning.

Jeg kan heller ikke se for meg at de henter inn en høyrekant som benker Jones, så da står vi igjen med spissplassen. Men der har vi visst allerede gode spillere har jeg fått høre... Alternativt så går vi over til en mer klassisk 433 og trenger en ren venstrekant også, men det tror jeg ikke vi kommer til å gjøre.

De største spørsmålene per nå er i hvert fall om duoen Jarl og Kiil Olsen også holder bra Eliteserienivå. Og om spissplassen gjør det. Om Jones klarer å fortsette storspillet fra i år på et høyere nivå og om Obasi i det minste neste har kommet langt nok til å være et reelt 2.valg på kanten. Og om vi endelig klarer å finne en forholdsvis ung venstreback.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av NilsDN - 11-25-2024, 03:19 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Greb22, Raindog, 27 Gjest(er)