Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(Igår, 11:55 AM)Bohem33 Skreiv: Det er tydelig i danskemedier man må lete etter Vålerenga stoff om dagen og at det handler mer om spillere enn de rundt.

https://www.broendbyforfan.dk/medie-broe...ingsfirma/

Jeg sleit litt med å tolke denne, men de gjentar ryktet om at Jokke er en av kandidatene til sportsdirektør stillingen i Brøndby, men sier også at mange av de aktuelle kandidatene har takket nei uten å svare på om det gjelder Jokke eller ikke. Så det føles omtrent like uavklart som det var.

Merker at jeg er litt delt i hva jeg tenker om at Jokke eventuelt drar til Danmark.

Jeg har ikke vært hans største fan. Jeg synes overgangsvinduet sommeren 2022, hans første, var dårlig. Jeg synes sesongforberedelsene vinteren 2023 var ekstremt, sjokkerende, dårlig. Men han hadde jo Fagermo over seg på den tiden. Ikke klarte han å finne spillerne og treneren som skulle holde oss i Eliteserien sommeren 2023 heller. Ble heller ikke imponert av oppkjøringa mot OBOS, men etter hvert ble det jo litt orden på sakene der.

Samtidig så er det en veldig vanskelig jobb å finne kandidater til. Det er ikke så mange av dem, de som er har veldig forskjellige oppgaver og rammebetingelser. Jeg tror også det er en rolle som tar litt tid å vokse inn i. Så jeg tror jo at Jokke er mye bedre i jobben sin nå enn han var f.eks. i 2022. Så det gir mindre mening å kvitte seg med han nå enn det gjorde da.

Men jeg mener vel egentlig at Jokke også har to jobber da, og jeg vet ikke hvor god han er i begge. Den ene rollen er å være som øverste leder for det sportslige. Den andre er å være ansvarlig for spillerlogistikken. Det siste er han sikkert mer enn bra nok til. I hvert fall så har han blitt bedre. Men jeg mener vel egentlig at vi bør ha en sportssjef som er sjef for en som er ansvarlig for spillerlogistikk, f.eks. Jokke. Og for trenerne.

Jeg tror at om Jokke drar, så er det den siste løsningen vi bør gå for. Nå så er det vel mer et team som jobber sammen føler jeg, trenere og spillerlogistikk. Og nå for tiden har spillerlogistikk ansvar for trenerne, mens før var det motsatt. Men at vi fortsatt mangler ledelse. Vi trenger også en som f.eks. reiser litt rundt og ser hvordan ting blir gjort andre steder. Eller som vet det fra før, gjennom å ha erfaring fra andre serier.

Men jeg tror som sagt de er vanskelige å finne. Hvem skulle f.eks. tro på forhånd at DFH skulle være så god på spillerlogistkk at Kåffa rykka opp? Jeg tror det er veldig situasjonsavhengig rett og slett. Jeg tror ikke vi blir til Bodø/Glimt hvis vi henter Åsmund Bjørkan for eksempel. Eller at vi blir til Ajax hvis vi finner noen derfra.

Det viktigste er i hvert fall visjoner. Det har ikke gått så bra med Jokke her, jeg nekter å skryte alt for mye av å ha klart å rykke opp med en klubb som aldri skulle rykket ned til å begynne med. Men han ble jo bare kastet inn i det når Fagermo forsvant. Og vi ble i hvert fall kvitt mange folk som vi burde ha kvittet oss med uansett, som Fagermo, SPZ og Tuva. Så selv om jeg egentlig synes det var unødvendig å rykke ned, så kom det i hvert fall noe godt ut av det.

Det Jokke skal ha cred for er å ha kastet den strategien vår i søpla. Plutselig dukker det opp spilllere som ikke har norsk som morsmål og som kjenner Fagermo eller klubben fra før.

Uansett, om han drar så tror jeg det er negativt. I hvert fall mer negativt enn positivt. Men om han likevel velger det, så håper jeg han erstattes av to personer. En som er sportssjef og en som er ansvarlig for speidere/spillerlogistikk.

Og da håper jeg på Thomas Holm som sportssjef. Og lillebror som ansvarlig for spillerlogistikk. De er Vålerenga. Thomas Holm har en bra innstilling og kan en del om fotball. Var i Nederland i ungdomsårene så vet vel litt om hvordan det jobbes der, har landskamper, seriegull med Vålerenga, trenerutdannelse og er åpenbart motivert. Bør jobbe bra sammen med lillebror, gjør det allerede i Kåffa, og kjenner også Bakke og Myhre fra forrige gang de var her. Jeg har mye mer troa på noe sånt, å velge noen med fartstid i klubben, enn å bare plukke en som er sportssjef i en klubb som gjør det bra i øyeblikket. Er basiskunnskapen om fotball på plass, så er kjennskap til klubben og å ha noen visjoner vel så viktig som en fin CV.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av NilsDN - Igår, 12:43 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Oldtimer, 24 Gjest(er)