Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
Trøim har vel aldri tatt ut noen penger av klubben så det vi har fått fra spillersalg har vel kun bidratt til å redusere underskudd.
Nå hadde vi jo en skikkelig hestekur etter nedrykket der vi kutta i mye, så har det blitt sagt at spillernes lønninger øker igjen nå som de har sikret opprykk.
Men helt tilbake til gamle kostnader kan vi da ikke være. Dessuten er vel troppen ganske slank nå mot hva den har vært.
Og inntektene har selvsagt økt en god del som følge av inntrykket, man snakker vel om 25 % opp.
Som supporter vil man alltid at man skal satse og at man bruker opprykket som en mulighet til hente inn nye stjerner og ikke bare sloss for å overleve.

Troppen er tynn. I følge transfermarkt har vi 22 spillere under kontrakt nå i tillegg til de to utleide Ofkir og Bitiri. Ofkir regner jeg med at selges til Ham-Kam ganske fort. Bitiri forsvinner sikkert når lånekontrakten hans går ut til sommeren. Ingen av dem gir vel noen særlig penger i kassa, men det blir jo reduserte lønnsutgifter.
Blant de 22 finner vi Bully som har slitt med skader og som vi vel dessverre ikke har altfor store forventinger til at vil få spille så mye til neste år. Vi finner også Apold-Aasen som også har vært skadeplaget, men som bare er 17 år og som kan bli veldig god. Storevik er ikke med i regnestykket så det kan hende at flere er oversett, men at troppen er tynn per nå er det vel liten tvil om.

Selger vi Jones for 50 mill nå så håper jeg virkelig at vi får lov til å reinvestere helst alt, men i hvert fall store deler av det i forsterkninger. Skjer det trenger det ikke være verdens undergang.

Tenk om vi hadde 30 mill til overgangssummer og sign on fee til minst en stopper, en venstra back, og minst en angrepsspiller. Ti mill var vel det vi ga for Illic i sin tid, det er langt mellom hver gang man treffer så godt og en stor overgangssum vet vi altfor godt at ikke er noen garanti for suksess, men det gir i hvert fall sportsdirektøren vår helt andre muligheter en han har hatt før til å velge fra øverste hylle.

Jeg synes troppen vår nå, og enda mer dersom jones blir solgt, har veldig mange midtbanespillere og er tynn i forsvar og da også angrep.
En spennende tanke hadde vært å brukt flere midtbanespillere. Hadde vi spilt 41212 med ambina som anker strand og riisnæs som indreløpere og Bjørdal som offensiv midt så ville vi fått utnyttet styrken vår på midten bedre og det ville også vært lettere med dilemmaet forrest. Vi er litt usikre på om Braja er god nok i eliten, men har samtidig ikke lyst til å hente inn et klart førstevalg foran han. Spiller vi med to spisser så kan fint Braja og Rijks dele på å være en av de to så kan en ny toppspiss komme inn som makker. Braja blir oppspillspunkt og fox in the box mens ny spiss er raskere og mer teknisk. Jeg tror ikke Bakke har noe lyst til å endre formasjon, men det er lov å leke med tanken.

Ser man midtbanen i en 41212 formasjon så er ambina selskreven som anker, men både Hagen og Sjøvlod kan gjøre en god jobb der og begge kan også være indreløpere.
Riisnæs og Strand kommer bedre til sin rett på midten enn som venstre vinger mener jeg og lange kan enten være en av de to på midten eller den offensive midtbanespilleren om Bjørdal er ute.
Thorvaldsen har mange av de egenskapene jeg liker hos en spiss ved siden av Braja. Han har både fart og teknikk så han ville vært en fin utfordrer til den nye spissen vi da hadde måttet hente inn.

Oppsummert, skjønner jeg at formasjons endring er urealistisk og at man sikkert ikke får investere alle penga om Jones selges, men jeg mener fortsatt at 50+ vil være et utrolig bra salg og gi oss store muligheter for å investere i spillere som kan ta oss det neste steget.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av Bohem33 - 12-08-2024, 02:05 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 53 Gjest(er)