Igår, 10:26 AM
(12-10-2024, 02:49 PM)NilsDN Skreiv:(12-10-2024, 01:57 PM)mestah Skreiv: Om vi må selge en spiller så bør det vel være en sentral midtbanespiller. Men da får vi selvfølgelig ikke like mye som vi kan få for Jones.
På sentral har vi Ambina, Hagen, Strand, Bjørdal, Sjøvold og Lange. Det er 7 spillere som konkurrerer om tre plasser, hvis vi også inkluderer Riisnæs i den oversikten. 8 hvis vi også tar med Bully. Samtidig har vi måttet bruke Strand og Bjørdal som venstrekant i år. Det tror jeg ikke vi kan gjøre neste år om vi har ambisjoner. De kampene har vist at de ikke er gode nok på kanten.
Så jeg kunne tenkt meg at vi selger en eller to sentrale, også henter vi heller en venstrekant som konkurrerer med Thorvaldsen. Da kan også Riisnæs spille sentralt.
I tillegg til det åpenbare, altså at vi må hente en stopper og en VB.
Jeg tror vel egentlig ikke at vi har tenkt å kvitte oss med noen på midtbanen.
Vi har to 6'ere i Ambina/Hagen. Vi har to løpere i Strand/Bjørdal og vi har to mer kreative i Lange/Riisnæs. Altså dobbelt dekning. Sjøvold er 18 og han er ikke 1.lags materiale enda, selv om han kommer til å få enkelte innhopp. Av en eller annen grunn har vi gitt Bully kontrakt ut 2026, men hvem skal ta over han?
Vil vel si at det ikke er så mye mer enn vi trenger. Det er en del bytter på sentral midtbane i løpet av kamper, så dobbelt dekning er nok noe vi bør ha. Vi har nok av andre posisjoner å prioritere enn midtbanen.
Jeg tror heller ikke Riisnæs sin beste posisjon er som indreløper da.
Helt uenig i at Sjøvold ikke er 1.lags materiale enda. Syntes han ser veldig bra ut i de få kampene han har fått. Og skal vi beholde han, så må han også få noen muligheter. Og det blir ikke mange innhopp dersom det er 6 spillere foran i køen.
Poenget er også at jeg syntes troppen vår er ubalansert. Det er veldig god dekning på de plassene, også er det veldig dårlig dekning på andre plasser. Den balansen må bli bedre.