Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga 2025 - vurdering av stallen
(12-29-2024, 03:14 PM)Oldtimer Skreiv: Bra oppsummering av stallen  av anhenrik.
Hva tror folket dagens stall vil holde til i eliteserien?
Vi vil forhåpentligvis forsterke oss litt, men det vil nok gjelde de andre også.
Jeg tipper vi vil ende på en plass fra 10 til 14 med dagens utgangspunkt.

Tja, om premisset ditt er status quo nå og så kjører vi sesong så tror jeg vi er godt inn i nedrykks gjørma fordi vi er så tynne defensivt. Uten noen forsvarere inn tipper jeg 15. plass 

Olsen og Jarlen er gode nok i seg selv, men med en av dem ute en kamp eller flere så har vi kun hammer å sette inn. 

Backene er heller ikke gode nok for å komme så veldig høyt på tabellen tror jeg. 

Men at vi beholder helt den samme stallen er urealistisk da. Jokke har lovet oss forsvarsspillere så det kommer nok og selv om vi får inn en stopper eller to som ikke er god nok til å utkonkurrere Jarl eller Olsen så vil de fortsatt gjøre laget mye bedre fordi man må ha mer enn 11 spillere. 

Så tror jeg nok vi fort vil miste noen spillere som vil svekke oss og. Jones og Bjørdal har det vært en del spekulasjoner rundt. Hagen kan fort forsvinne fordi veien til spilletid kan bli lang selv om han er en god spiller. Storevik blir jeg nesten mindre overrasket om drar enn blir. Riisnæs kan fort bli solgt så avhenger mye av hvem vi henter selvsagt. 

Mister vi Riisnæs, Hagen, Ofkri (og Bitiri) og får inn en stopper og en back som er omtrent på nivå med stopperne vi nå har så har vi nok fort gått ned i kvalitet spiller for spiller, men vi har styrket oss voldsomt med tanke på balanse i stallen og da tror jeg vår kjære syvende plass er realistisk. 

Jeg har troa på at vi mister en spiller eller to som det gjør vondt å miste, men at vi styrker oss betraktelig defensivt og at vi signerer minst en stjerne som det blir store forventinger til og fort noen spennende spillere som kan slå igjennom. Jeg tror ikke vi kommer til å være i nedrykks kampen, men heller ikke at vi er helt oppe å lukter på medalje. 
Jeg tror det blir et steg på veien mot stabilitet som Graff snakker om ( Jakten på stabilitet  / Vålerenga) og at det viktigste i år er å etablere oss som et skikkelig eliteserielag igjen. 
Så er det om å gjøre å ha litt stang inn som gjør at man kommer til Europa helst innen tre sesonger og at man da klarer å ha suksess der for å få tatt neste steg og være med helt i toppen. 

Det blir spennende hva som skjer med Brann og Molde etter trenerbytte kanskje blir det et lite vakuum vi kan utnytte. 
Det er ikke utenkelig at deg lugger litt for dem begge, bodø er i en helt egen liga ressursmessig og vinner nok neste år og trolig mye klarere enn i år. Men at FFK kan få problemer med å gjenskape suksessen overrasker ikke og viking og rbk er ofte overvurderte og kan fort klappe litt sammen. 
Resten av lagene skal ikke ha noen særlig bedre forutsetninger enn oss tenker jeg, men det blir viktig å treffe på oppkjøring og overgangsmarkedet. Vi har ikke råd til en like dårlig oppkjøring som i fjor. Men treffer vi like godt med overgangsvinduet som vi gjorde i sommer så ser det lyst ut.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Vålerenga 2025 - vurdering av stallen - av Bohem33 - 12-29-2024, 03:42 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 34 Gjest(er)