01-07-2025, 12:58 PM
(01-07-2025, 12:21 PM)NilsDN Skreiv:(01-07-2025, 10:38 AM)Hvalkjøtt Skreiv: Skal vi ha håp om å bli uavhengige en dag der det sånn det må gjøres. Kjøpe for mindre enn vi selger.
Når det nevnes fire nye inn tipper jeg det da også er medregnet at flere er på vei ut. Forhåpentligvis stallfyll, men hvem vet.
En bedre avtale med Trøim tror jeg faktisk er å foretrekke. Men om det ikke skulle skje så er jeg ikke akkurat bekymra for klubben. Da måtte vi fått til en kassakredittavtale sånn at vi hadde cash den dagen Trøim forsvant. Og så måtte vi solgt unna spillere og faktisk bygd opp egenkapital som ble værende i klubben. Det er jo ikke sånn at det er umulig å drive klubb i Oslo. Det gikk helt fint fra 1913 til 2008.
Det er nok noe mer komplisert om Trøim går ut av klubben uten at vi har fått bygd opp egenkapital, enn at det "bare" er å ta opp kassakreditt. Tror det er veldig viktig at vi har dette på plass så vi ikke er på bar bakke. Det kan fort bli dyrt og risikofylt om vi skal stå på egen ben uten å ha bygd opp noe kapital. Og det vil jo i hvert fall øke risikoen for at vi må selge spillere under markedspris om vi ikke har EK.
Men ja, det skal være mulig å drive klubb i Oslo uten investor. Og selv om det kunne gitt litt lavere ambisjoner på kort sikt mens man bygger opp egenkapital, så tror jeg det ville vært veldig positivt den dagen klubben faktisk sto på egne bein at man sitter på både midlene og avgjørelsene selv.