Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 4.25 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(01-07-2025, 04:44 PM)Wild Touch Skreiv:
(01-07-2025, 02:48 PM)NilsDN Skreiv: og at klubbdemokratiet får fram ledere som Koteng og Tuva. 

Takker høflig nei til Tuva.

Hehe. Herfra også. 

Poenget var likevel ikke å henge ut Tuva, men at medlemsdemokratiet kanskje ikke alltid får fram de beste lederne. Nå har vi en som driver Bane Nor. Det er sikkert vel og bra det også, så lenge økonomien styres av AS'et og det sportslige virker å være på stell. Da blir de ikke satt på de helt store prøvene. 

Men medlemmene som skal stemme inn et styre vet jo ikke så mye om kompetansen og hva disse styremedlemmene står for. Så selv om det kommer inn dyktige folk, Tuva er også sikkert en dyktig person, så vet vi jo veldig lite om hva de faktisk kan og står for når det gjelder fotball. Det holder jo ikke bare å være dyktig, men man må jo forstå fotball osgå. Dessuten har det vært litt for mange CV-byggere innom klubben, og jeg er sikker på at det hadde kommet enda flere om styret i klubben faktisk hadde litt større betydning enn det har i dag. 

Hvis vi skulle drive klubben uten Trøim så stilles det jo så klart helt andre krav til styret. Da nytter det ikke med toppledere som er vant til å styre tusenvis av ansatte fra 20.000 fots høyde. Eller folk som ønsker seg et styreverv på CV'n. Da må det inn folk som kan drive en fotballklubb, ikke folk som har erfaring fra styret i Equinor og DnB. Eller folk som ønsker seg litt erfaring fra organisasjonsarbeid.

Så selv om medlemsdemokrati i prinsippet er bra, så er ikke jeg overbevist om at vi 100% sikkert kommer bedre ut av det om vi hadde det og bare det. Hvis vi kan reforhandle en avtale med Trøim, som er litt bedre for klubben, så er jeg i hvert fall positiv til det.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av NilsDN - Igår, 09:59 AM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Arneg, hmchrist, 29 Gjest(er)