7 timer siden
(7 timer siden)Bohem33 Skreiv: Jokke sier det ikke blir noen kjøpefest og at vi ikke har planer om å bruke noen av de femti millionene til kjøp. Men vi skal hente forsvarsspillere da så noen penger har vi
https://www.vg.no/sport/i/5EwdWe/vaalere...abdellaoui
Merker at jeg tar sånne ting med en klype med salt. Nå er jeg jo ikke sikker på hva de legger i begrepet kjøpefest da, men jeg tror ingen forventer at vi skal hente 2 spillere for 25 millioner hver. At vi derimot skal være avhengig av 50 millioner i overskudd på spillersalg virker veldig veldig rart. Mener det var overskudd på 50 millioner på kjøp og salg i nedrykkssesongen. Regnskapet for 2024 er jo så klart ikke tilgjengelig enda, men 50 millioner inn for Ilic og Håkans burde gi et solid overskudd på spillerlogistikk i 2024 også. Så skjønner jeg at driften som sådan i OBOS sikkert gikk i minus.
Men når vi rykket ned så var vi avhengig av 10-15 millioner i overskudd på spillersalg. I OBOS har vi kvittet oss med dyre spillere og sikkert gjort en del andre kostnadskutt også. Så at vi kommer opp og har økt behovet vårt for spillersalg fra 20 til 50 millioner virker merkelig. Hva skulle vi gjort da, hvis Håkans hadde vært frisk og Jones ikke hadde sluppet til? Feiret opprykket med å reise til skifteretten?
Selv om jeg så klart ikke forventer enkeltspillere til 20-30 millioner inn, så forventer jeg at vi investerer i spillerne vi trenger. Hvis ikke så bør noen ta en alvorlig kikk på hvordan denne klubben driftes. 50 inn i januar 2025, 10 inn i august 2024, 40 inn i januar 2024, 50 inn i juli 2023, 30 inn i januar 2023. Hva går egentlig disse pengene til? På de siste 5 overgangsvinduene har vi fått inn 200 millioner, på salg og videresalg. Uten at vi egentlig har brukt noe særlig med penger på spillere.
Så som sagt så tar jeg det med en klype med salt. Jeg skjønner at de har behov for litt forventningsstyring både til supportere som forventer gode spillere inn og til selgende klubber. Som sagt, 200 millioner inn på 2 år og fortsatt klages det over at vi har dårlig råd. Når vi i tillegg har en milliardær i bakhånd.