Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stolt av gutta! Vålerenga - Kristiansund. Dette tar vi!!
#12
Litt usikker på hvor gode de offensive kreftene egentlig er. Jeg har jo ikke akkurat drevet research på Kristiansund, men de mistet jo en del etter nedrykket.

Paris forsvant til Bodø/Glimt, Diop til Aalesund, Kaludra forsvant også, mens Sander Kartum dro til Brann. Og i sommer dro Moses Mawa til HamKam. Og Coly dro til Jerv.

Så alt i alt har de vel mistet 4-5 ålreite spillere. Og stort sett erstattet med lavprofiloverganger. Benjamin Stokke er vel den mest profilerte som har kommet inn.

Og mangel på så veldig mye bedre så ser det ut på VG Live's sider at Kristiansund stiller i en klassisk 433. Hvis de er uten Ulvestad så er det sikkert et pluss for oss. Men også Max Normann Williamsen var sett på som et stort talent.

De er jo et lag som "virker" i OBOS da. De var jo også et ålreit Eliteserielag så sent som i 2021. Det er et lag vi normalt skal slå over to kamper. Det som bekymrer meg er at vi ikke scorer massevis av mål selv heller. Etter at Bakke kom inn har vi bare klart å score 3 mot Godset og mot Aalesund.

Men spiller de med en 4'er bak så bør det være gode forhold for Ilic og Håkans. Det spørs bare hvilken risiko vi tør å ta. Hvis de tar ledelsen, hva gjør vi da? Satser framover for å utlikne, eller holde igjen for å unngå enda en i sekken?

Hvis det var opp til meg ville jeg gått ut i en 5-4-1 med Håkans bak Ilic. Og så satset på de mulighetene vi får. Jeg har ikke særlig sansen for å skulle avgjøre alt i en enkelt cupfinale hjemme, men jeg er ikke så gira på å reise derfra med et tap heller. Kristiansund scorer ikke utrolig mye og de slipper til litt mer enn de andre topplagene også. 24-8 er målforskjellen i serien med Skiri som trener da. Men de scorer ikke så mye mot andre topplag.

Kristiansund må vel normalt satse på å få et resultat hjemme og håpe det holder også borte. Så jeg håper vi går ut som mot HamKam og mot Tromsø, med god defensiv kontroll. Så får vi være tålmodige. Er vi det så scorer vi et par gåller også.
Svar


Meldinger i denne tråden
Stolt av gutta! Vålerenga - Kristiansund. Dette tar vi!! - av Langbølgen - 12-03-2023, 09:12 PM
RE: Stolt av gutta! Vålerenga - Kristiansund. Dette tar vi!! - av NilsDN - 12-04-2023, 01:49 PM

Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 14 Gjest(er)