01-13-2025, 11:21 AM
(01-13-2025, 10:46 AM)JackBlack Skreiv: Bjørdal er vel i utgansgspunktet høyrekant?
Det var vel DEF som flytta han ned som indreløper. Kan det være en løsning?
Blir mye kraft på topp dersom dette blir en startoppstilling.
Sørensen - Brajanac/Rjiks - Bjørdal
Han var vel i utgangspunktet spiss tror jeg. Var med på NFFs spissprosjekt fra 2015
https://www.vg.no/sport/i/GaGGLl/nff-sku...s-debatten
Er litt skeptisk til å flytte en spiller som presterer der han spiller i dag.
Men vi begynner å få et aldri så lite luksusproblem. Midtbanen er godt dekket med mange alternativer i de ulike rollene. Ambina, Hagen, Bjørdal, Strand, Lange og Riisnæs er vel alle spillere som egentlig burde forvente å starte. Sørensen og Thorvaldsen dekker fint en venstrekant, mens Obasi og NY høyrekant dekker høyre. Men da er vi over i en mer klassisk 433. Hvis vi angriper med Pallas sånn som vi gjorde med Jukle så er ikke behovet der for en klassisk kantspiller på venstrekanten. Da er det mer for en Riisnæs-type enn for en Sørensen-type, hvis jeg har forstått hans styrker og svakheter riktig.
Sørensen er en spiss/kant, samme som Jones er. Hvis vi henter inn en "Jones-kopi" på høyrekanten så tror jeg det blir litt too much. Derimot er nok Sørensen en bedre kontringsspiller enn Brajanac og Rijks, kanskje spesielt Brajanac. Så sånn sett er det fornuftig å hente han. Det begynner å bli bra dekning i troppen i hvert fall. Om vi klarer å krydre med et par 1'ere så ser det bra ut.