01-23-2025, 05:40 PM
(01-23-2025, 04:48 PM)Flemmern Skreiv:(01-23-2025, 04:05 PM)Perkules Skreiv: Myrvold ferdig i Vif!
Lover kanskje ikke helt bra for Andersson heller?
https://www.vif-hockey.no/article/n5pasqj-49ejd/view
Dette mener jeg er gode nyheter. Myrvold kunne nok dratt dette i riktig retning ved å kicke ut Andersson, men nå er det jo garantert at han også forsvinner.
Litt spesielt dette, siden Myrvold nettopp forlenget kontrakten, men sånn er det. Skapes det ikke resultater basert på materialet man har til rådighet, og forventningene man skaper, må nye kluter til.
La oss håpe Andersson også fyker ut ganske raskt.
Her er det mye som skurrer!
Reagerer på at en så stor klubb bare har en sportsjef på 40 %. Er dette vanlig? Om man skulle tro på meldingen fra VIF er det nå ønske om å utvide sportsjefstillingen og at Myrvold ikke har kapasitet til det pga av andre forpliktelser. Fair nok (om det er sant), men er det ikke mer naturlig at en slik omstilling skjer i off-season og merkelig at nåværende sportsjef må gå på dagen?
Myrvold brenner åpenbart for Vålerenga og det er alltid synd når det er slutt for de som har hjerte i klubben. Kunne han ha gjort oppgavene sine bedre? Ja, naturligvis all den tid det ikke har blitt noe kongepokal. Det har vært noen sterke signeringer, og en del svake og det var nok et visst press på Myrvold etter forrige sesong. Dessverre har pilene pekt nedover i år. Jeg tror Myrvold har blitt skadelidende av en trener som ikke har fått nok ut av laget.
Myrvold sa selv i et intervju med tv2 4 januar at han hadde signert for et år til som sportsjef. Klubbens "nye strategi" har vel ikke kommet så bardust på? Merkelige saker. Her lukter det uenighet om et eller annet, men så skilles vi som venner med fine ord i avskjedsbrevet...
Jeg håper ikke avskjeden skyldes de løse ryktene om at Andersson har blitt tilbudt ny kontrakt "bak ryggen" på Myrvold og at Myrvold ikke var enig i dette. Andersson er etter min mening den største årsaken til manglende sølvtøy på Jordal og bør være neste man ut porten.
Kålenga leverer i alle fall.