Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 4.25 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(8 timer siden)NilsDN Skreiv: Personlig skjønner jeg ikke hvorfor ikke Kjelsen bare forlenger med oss. Det er nok enda en konsekvens av den idiotiske ungdomssatsingen. Det er klart gutten blir utålmodig etter å ha vært flere år i A-stallen. Han hadde nok utviklet seg mye bedre i U21-stallen.

Alt for mye hastverk med å få fram disse unggutta. Tror den ungdomssatsinga har ødelagt 5 ganger så mange talenter som faktisk har kommet frem.

Det skapes helt urealistiske forventninger. Inn i A-stallen fra 16-17 år. Fast på laget fra 18-19. Ut av landet i alder av 20-21. Det der fungerer på kantspillere. Til dels på spisser. Hammer Kjelsen er født i 2006. Forrige stoppere vi fikk fram var født i 1996 og het Markus og Ivan. 10 år mellom Jatta og Håvard Nielsen. En klovn av en trener som ikke vil ha utenlandske spillere går rundt og kaller Odin og Kjelsen for de største talentene i Europa. Som om han vet noe om det.

Er så glad for at den gjengen som tenkte ut det der nå er endelig ute av klubben.

Ingenting hadde gledet meg men enn om han forlenget, men det er ikke så vanskelig å skjønne at han vil til Odd. 

I 2023 spilte han mye fra runde 13 til 18 da fikk han fire fulle kamper og mer enn 66 min i resten. 
Deretter spilte han kun en omgang og var ubenyttet reserve i de 12 andre kampene (året vi rykket ned). 

Jeg vil tro at han i fjor tenke at et nivå ned ville være perfekt for han og bety langt mer spilletid. Det var jo gjennomgangsmelodien fra meg og andre her på forum og, nå får Hammer prøvd seg. 
Men ser man på de 25 første rundene i obosligaen så var han ikke i troppen 3 kamper, ubenytta reserve i 17. Han startet ingen av dem og hadde kun ett innhopp der han spilte mer enn 25 min. 
Det ble bedre etter at opprykket var sikret (og vi fikk en skade) han spilte 90 minutter fire av de fem siste kampene. 
Men jeg tviler på at han forventer å utkonkurrere Jarlen eller Olsen, han vet det kommer minst en ny stopper inn og at Myhre og Bakke ikke liker så godt å rullere på laget i hvert fall ikke bakover. 
Sjansen for langt mer spilletid i obosligaen for odd er nok langt større og det han trenger mest av alt er spilletid. 

For klubben vår ville det vært en nydelig løsning at han signerte en lang kontrakt for så å bli lånt ut til feks odd ett år. Men for Odd er de selvfølgelig langt mer interessant å eie han selv. 

Jokke har hypa han siden før Jokke begynte her (hør Enga på Pod episode 71 fra 22 februar 2021 tid fra 16.20 som var Kjelsens første trening med a-laget), men mye spilletid har det jo ikke blitt enda.

open.spotify.com/episode/1Vh0KsXWpKsPnAwrusXQxX?si=My1djGlwS5GqQc2Obdqpjg&nd=1&dlsi=8a8340275d2241fd
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av Bohem33 - 7 timer siden

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 27 Gjest(er)