Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 4.25 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(02-04-2025, 12:03 PM)mestah Skreiv: Ny prøvespiller: https://www.vif-fotball.no/nyheter/ny-pr...r-pa-plass

Om han skulle vise seg å være så god som vi håper, samt at vi henter Promise, så har vi vel fra august ingen ledige plasser til utenlandske spillere med mindre noen selges. Altså ettersom Promise kun kan komme når han blir 18 i august.

Tror det er noe som heter 2 måneders turistvisum. Så Promise kan være her en del fram til 18 år. Men før den tid så kan vi vel bare signere på en intensjonsavtale om å signere han når han blir 18. Litt usikker på hvor mye hold det er i den type kontrakter, men sånn er det jo bare.

Virker fornuftig å hente inn en såpass ung venstreback som utfordrer bak Pallas. Det er nok ikke så veldig mange unge venstrebacker på vei opp i Norge. Han her er jo 19 så sannsynligvis litt kortere tilvenning enn de som fortsatt må kjøre moped til treningen.

Men jada, det blir utfordringer med utenlandskvota. Pallas og Sørensen har vi akkurat signert. Obasi og Ambina kvitter vi oss ikke med. Så oppgradering av utenlandskvoten går da sannsynligvis på bekosting av Lange, Brajanac og Rijks.

Det finnes noen norske stoppere som jeg tror vil passe bra. Spørsmålet er om de er tilgjengelige. Tror Lode i Sverige, Rosted, Risa, Gregersen og Utvik i USA kan være muligheter. Skal ikke påstå at de er aktuelle eller at vi har råd til å hente til markedspris. Men hvis en spiller av en eller annen grunn vil hjem til gamlelandet så pleier man å finne løsninger. Det er i hvert fall norske stoppere i utlandet som jeg tror det i det minste er en viss realisme i. Og som kan styrke forsvaret vårt og samtidig ha norsk pass. Det finnes sikkert også andre stoppere i Eliteserien da. Men med dagens priser så er det jo fort 10 millioner for en av dem.

Men Promise er jo uansett ikke klar for oss før til sommeren da. Og jeg vet ikke om vi allerede har avskrevet spissen heller 

Jeg mener i hvert fall at vi trenger mer. Jeg har ikke troa på Brajanac, men jeg tror også at om den oppfattelsen deles av trenerteamet så erstatter vi en av Rijks, Brajanac med en annen utenlandsk spiller. Så det hjelper ikke på utenlandskvota.

At Obasi virker bra er veldig bra. Men jeg synes fortsatt det er litt tynt ute på kanten etter Jones. Vi trenger også en forsvarssjef. Begge disse kan ikke være utenlandske som det ser ut i dag. Da regner jeg venstreback prøvespiller inn og Promise inn først fra sommeren av. 

Jeg mener at Brajanac i beste fall er marginalt bedre enn Rijks, hvis han i det hele tatt er det. Vi hadde tjent på et enda klarere 1.valg som spiss. 

Vi har mye lovende i angrep. Men vi skal også huske på at Sørensen ikke har bemerket seg noe særlig over nivå 3 i Danmark. Det er store spørsmålstegn ved om Brajanac er god nok som 1.valg som spiss. Og om Obasi er jevn nok til å virkelig ta høyrekanten i hele år. En etablert stopper og en etablert spiss inn burde være noe som sto på handlelista. Så får vi sjonglere de utenlandske spillerene etter det. Lange spiller i en posisjon der vi ikke engang trenger å hente en erstatter og vil frigjøre en plass. Brajanac og Rijks. Spørs om ikke en av dem bør oppgraders.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av NilsDN - 02-04-2025, 02:01 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 12 Gjest(er)