Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 4.25 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(02-05-2025, 02:41 PM)VIF123 Skreiv: Vi har fortsatt plass til 2 utenlandske spillere, så det er jo uansett rom for action.
Carl Lange er vår kreative motor – han var virkelig i fyr og flamme mot S08 i helga! Han er en av våre viktigste spillere, så vi kan ikke slippe ham. Han må bli værende. Mees eller Brajanac kan sikkert selges, men da må vi ha en klar oppgradering av kvaliteten der. Blir spennende å se hvilke valg som gjøres framover. Mulig vi må opp med lommeboka for noen norske kvalitetspillere på enkelte plasser og da er nok utenlandsproffer som vil hjem kanskje enklest å lande.

Altså jeg er ikke uenig i det. 

Men vi er nødt til å ta litt kyniske valg overfor våre utenlandske spillere. Mer kyniske enn mot norske. 

Spørsmålene må bli: Er vi bedre med Lange og en norsk spiller i en annen posisjon totalt sett? Eller er vi bedre med en av de andre midtbanespillerne og en utenlandsk spiller totalt sett? Svaret på det vil jo så klart variere ut fra hvem og hvor god denne andre spilleren er. Og så klart tilsvarende spørsmål om de andre. 

Tenker det også er noen norske som vil være aktuelle for oss. Kanskje en spiller som Rasmus Eggen Vinge kan være et alternativ for oss på høyrekanten? Ikke at jeg nødvendigvis mener han er den beste norske. Men han er kanskje både norsk og i vår prisklasse. Fortsatt forholdsvis ung, sannsynligvis ikke så veldig happy med sesong nummer 2 i OBOS og må ikke flytte på seg så langt. 

Ellers er jeg vel enig i at utenlandsproffer med hjemlengsel er enklere. Problemet at det er ikke så mange av dem i de posisjonene vi trenger. Håvard Nielsen har jo tatt over rollen etter Carew som spilleren som aldri kommer hjem. Men han ville jo så klart vært veldig bra inn for Jones. Målfarlig kant eller midtspiss.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av NilsDN - 02-05-2025, 03:07 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: TreogNitti, 26 Gjest(er)