Igår, 01:06 PM
(Igår, 12:52 PM)papajoao Skreiv: Jeg har en veldig tøff mening om brasilianere: Jeg liker de som har tilbrakt mer enn to sesonger med lag her eller i Øst-Europa. En spiller som Fred Saraiva eller Reginaldo Ramires som har noen sesonger under beltet med is, kulde, kunstgress og engelsk. Vi er ikke en ferieleir. Når det gjelder latinamerikanere, liker jeg uruguayere og argentinere, de har den rette mentaliteten til å vinne her.
Når det gjelder dagens marked, ville jeg til og med vært fornøyd med Gustav Granath i dag. Jeg skal kaste konfetti i luften så snart vi annonserer at vi har signert: en voksen fotballspiller, spilledyktig og som ikke er helt forferdelig.
Jeg vil ikke komme til den situasjonen vi kom til i 2023 da vi måtte spille med Zuta og 17-årige Hammer Kjelsen mot Molde fordi vi ikke hadde noen andre å stille opp.
Helt enig i at vi ikke må mangle spillere.
Forsåvidt enig om Uruguayere og Argentinere også, uten at jeg akkurat kan slå så mye i bordet med akkurat hvorfor jeg er enig.
Carvalho var et godt eksempel på en bra fotballspiller derfra, men kanskje ikke det beste eksempelt å trekke fram akkurat når det gjelder mentalitet da. Var jo en tid hvor spillere fra Costa Rica også var populært her, vi hadde Diego Calvo og Gonzales. Barrantes var her. Og Celso Borges i FFK.
Så det går an. Spesielt hvis vi har et litt bevisst forhold til det. Men dette var jo helt fremmede tanker for de som var her før. De ville jo helst bare ha spillere fra Oslo. Vi har faktisk klart å lage en hel sportsplan for hele Eliteseriedelen av klubben uten at ordet spillerlogistikk var nevnt med et eneste ord. Det var den vi fulgte når vi havnet i OBOS...