03-25-2025, 07:51 AM
(03-25-2025, 01:11 AM)Flemmern Skreiv: Hvis vi ser på forwards som har kontrakt, er det flere her som må ut:
Forwards (7):
Mathis Olimb (25/26)
Martin Røymark (25/26) - UT
Christian Torrissen (25/26)
Magnus Brekke Henriksen (25/26)
Mikkel Christiansen (25/26) - UT
Stian Kaltrud Nystuen (25/26) - UT
Pontus Finstad (28/29)
--
Brekke kan vi beholde som en typisk undertallsspiller som også spiller i fjerde rekka.
Røya er for dårlig og går ikke foran. Jeg er drittlei offensive spillere som kun lemper puck i rundvantet og forsøker å løpe rundt motstander på blueline. Klarer du ikke med det tempoent han har, å komme rundt med puck, ja da har du ingen fordel lenger. Roter også mye i eget undertall og tar ikke "sin sone". Halvdistanse hele veien og helt ubrukelig foran mål.
Synd hvis vi henter hjem Lindstrøm, norges tregeste på jerna? Måten han jokker seg framover på får håra i rassen til å stige. Sats heller på Haag, som er like god på mål, har større fart og takler mer.
Koch må på plass så raskt som mulig. Vår klart beste back sammen med Karlsson. Da snakker jeg defensivt.
Rokseth kan også få et år til, men han trenger å bli pusha. Blitt en middelmådig back den siste sesongen.
Bonsa mener jeg må få et år til, selvom han har skuffa denne sesongen. Det er en fyr som trengs for å pushe andre, en leder på og utenfor isen.
Framover av de som ikke har kontrakt, er det kun nevnte Haag og Myrhe vi bør signere. Lepaus kan forsøkes enda en sesong, men da må han bygge muskler. Kan ikke ha folk som seiler rundt uten mål og mening - uten puck. Han tok seg opp i sluttspillet, men sammen med Olimb og Haag ble det for lite muskler.
De som ikke er nevnt av de uten kontrakt, lykke til videre et annet sted.
Halmrast tror jeg kan bli bra, håper det ordner seg.
Spaberg Olsen var jo et talent, men er han god nok? Er han tøff nok? Usikker.
Olimb hadde vært nydelig. Fått brødrene i samme rekke med en tøffing som også kan håndtere puck OG score, da snakker vi.
Vet ikke om Roy er rett mann. Han klarte jo ikke å vinne med et ganske så godt lag da han var her sist. Det han har fått til med Frisk er allikevel såpass bra, at han kan kanskje være en plan B om vi ikke lander noen andre. Frisk har jo fått mange gode spillere inn denne sesongen, så det er kanskje en like stor grunn til at de spilte så bra de gjorde, som at Roy trente dem.
Jobben har tydeligvis begynt, og det er bra. Håper jo at de har tatt en prat med Petter, og holder den rolla litt åpen til sesongen er helt over.
Penger rår, og man skal ikke se bort ifra at Petter ønsker denne utfordringa, ved å ta Vålenga tilbake der de hører hjemme.
Roy hadde absolutt ikke et bra nok lag sist. God norsk stamme. Par gode svensker. Heldig med en sylskarp Ahlholm og tok et seriegull i forum tross den store Oilers dominansen. Han hadde helt klart gjort en bedre jobb enn Andersson med de stallene han har disponert.