04-22-2025, 03:33 PM
(04-22-2025, 02:25 PM)Maefteda Skreiv: Hvordan våre motstandere så langt i Eliteserien har gjort det i kamper utenom oppgjøret mot oss:
Viking: 3 seiere, 0 uavgjort, 0 tap
Knuste Ham-Kam og vant ganske enkelt mot Kåffa og Kristiansund
Rosenborg: 2 seiere, 0 uavgjort, 0 tap
Slått både Fredrikstad og Strømsgodset
Sarpsborg: 2 seiere, 0 uavgjort, 0 tap
Slått Molde og Kåffa på bortebane
Fredrikstad: 2 seiere, 0 uavgjort, 1 tap
Tapte kun mot RBK, en annen av våre motstandere. Vant med flere mål mot Brann og Sandefjord.
Tror det er veldig tidlig å konkludere noe om sesongen vår, annet enn at tittelkamp er urealistisk. Virker som vi har fått ganske tøff motstand så langt og føler ikke vi har blitt rundspilt i noen av dem.
Bortsett fra hjemmekampen mot Brann ser de neste 5 ligakampene langt mer overkommelige ut. Etter dem tror jeg vi har fått et godt svar på hvordan vi ligger an resten av sesongen.
Det har du helt rett i, også tror jeg angsten blant mange av oss steg noen hakk da vi gikk på en mine i cupen.
Det var jo en gang da vi forventet at angrepsspillet skulle gå på skinner og at mange av de nest beste både skulle vise seg fram og få selvtillit.
Men det skjedde jo ikke.
Det er selvsagt for tidlig å konkludere etter noen få kamper, men nå haster det bittelitt. Vinner vi mot kbk på søndag så er vi godt i rute til å berge plassen med god margin.
Men da må vi klare noe vi ikke har måttet i serien så langt, vise at vi kan male i stykker en defensiv motstander som tvinger oss til å styre kampen og være effektive foran mål.
KBK har jo mista alle forsvarerne sine til oss da, så de slipper inn to mål per kamp det lover godt, og keeperen deres måtte forlate banen på båre mot Tromsø og blir fort ute resten av sesongen. Reservekeeperen har ikke den aller mest imponerende cv-en Adrian Sæther - Detailed stats | Transfermarkt han har spilt 155 minutter i eliteserien og sluppet inn fire mål.
Obos erfaring har han ikke så det er post nord og norsk tipping ligaen det har gått i for han. Men ung og lovende er han jo.
Vår gamle venn Kurd Rønning og to av forsvarerne er ute med skade.
Noe annet som skremmer litt er at det ikke er så lett å se hvem som til nå har vært på benken som skal komme inn og styrke laget.
Våre tre stoppere holder jeg som ganske likeverdige. Sjåtil var svak sist, men har de andre kampene vært bra i år. Jeg ser ikke helt for meg at Hedenstad fra start vil være en så mye bedre løsning der.
Vinicius har vist stigende form og er en jeg tror vi vil få en del mer ut av. Kanskje skal man mikse om på midten og bytte Lange med Strand og se om det kan hjelpe med Bjørdal høyere i banen. Bjørdal Ambina og Riisnæs er de tre som virkelig har prestert i år.
I angrepsrekka er det kun Riisnæs som har levert godt totalt sett. Og det skremmer litt at verken Thorvaldsen, Aasen eller Obasi virker som de kan utfordrere Sørensen selv om sistnevnte ikke er i topp form nå. Pluss at begge spissene virker kalde. Thorvaldsen er skada på ubestemt tid i følge fantasy, Aasen er nylig tilbake fra skade og mange lurer veldig på hva som skjer med Obasi etter at han hadde tatt store steg i vinter.