05-31-2025, 10:34 PM
(05-31-2025, 10:26 PM)Gluecoma Skreiv:(05-31-2025, 10:18 PM)papajoao Skreiv: Så hvis to spillere blir skadet, betyr det at laget vårt er ferdig? Vær så snill, hvor lenge skal vi være naive og tilgi ineffektiviteten til ledere?
Bjørdal har alltid gått glipp av mellom 5 og 10 kamper hver sesong på grunn av skade. Plikten er å ha en tropp på 22 spillere som er i stand til å spille for alltid. Det har vært kjent siden 2023 at vi har et par keepere som ikke en gang ville spilt for Bøler IF og likevel er det ikke gjort noe for å løse dette problemet. Enhver neandertaler som ser på tallene i fem minutter vil innse at en fyr som ikke engang var den 30 beste OBOS-forsvareren absolutt ikke har nivået til å spille Eliteserien.
Det er på tide å slutte å bli holdt som gisler av inkompetente og sende bort de som er ansvarlige for å ha 14 spillere når vi burde ha 22. Når vi år etter år ser på keepere som gjør dritt etter dritt, gjør vi ingenting. Når vi har 3 midtstoppere i troppen, hvorav den ene er ekstremt svak.
Og spesielt når mulighetene for å score mål er en spiller som ikke kan gjøre noe som helst, og en nederlandsk gutt. Nå skal de nok en gang bruke penger på å "redde" klubben, mens klubben faktisk trengte PLANLEGGING av en KOMPETENT manager. Faen, shit HamKam har innbytterspillere, og det har vi ikke!
Hva er egentlig status nå? vi har et A-lag og et "u-21" lag? Der A-laget klarer å stille med ett lag og 6 innbyttere... Jeg kan forestille meg at nivået på trening nok en gang ikke er godt nok og de utfordringer de medfører. Det kan nok tenkes du har rett, at det er en fordel å ha en tropp som har en god del voksne spillere i seg, selvom gjennomsnittskvaliteten kanskje senkes.
Dessverre lar ikke dette seg løse i ett sommervindu, uten at det vil koste enormt med penger...
Nei. Derfor sier jeg at det er snakk om feil planlegging over mange år. Derfor synes jeg sportssjefer er dårlige, for dette scenariet har vært det samme i mange år. Vi spiller i 2023 med Zuta og Kjelsen som midtstoppere i 2 måneder. Uflaks er unnskyldningen til de som planlegger dårlig, de som vet hvordan de skal planlegge kalkulerer ulykke. Nå vil det bli dyrere å bruke penger for å unngå en forlegenhet enn å planlegge riktig. Eller synes du det er greit å betale det vi betaler per måned til Hagen?
Hvis det var en engangssak, ville jeg forstå, men å se den samme dritten, den samme feilen, år etter år, er dumt.