02-10-2024, 03:32 PM
(Dette innlegget blei sist endra: 02-10-2024, 03:35 PM av Majorstuen.)
(02-10-2024, 03:21 PM)Flemmern Skreiv:(02-10-2024, 02:59 PM)Ulf Bøtta Johansen Skreiv:(02-10-2024, 01:49 PM)Oldtimer Skreiv:(02-10-2024, 01:41 PM)blaarizla Skreiv:Jo, man kunne brukt Bjørdal eller Petter Strand istedet.(02-10-2024, 11:46 AM)Thorstein Skreiv: Ja, dette mener jeg er en tjenesteforsømmelse. Riisnæs må dyrkes i indreløperrollen og få tillitt! En spiller som vil vokse gjennom Obos-sesongen og bli voksen der.
For så vidt enig, men i går fantes det ikke alternativer på venstre ving.
Tanken er vel at kantene skal trekke inn og bli offensive midtbanespillere/10-ere i visse angrep, og at indreløperne skal komme på løp inn bak. Det så vi jo at funka bra med Riisnæs og Bjørdal i den gode perioden i andre omgang. Jeg tror det er bedre bruk av Riisnæs’ pasningsferdigheter, og også fint at han slipper den defensive ryddejobben Bjørdal og Strand må ta.
Håper og tror han tar Strands rolle i serien.
Vet de fleste er imot Strand, men han er vår klart beste ballvinner på midten og er den som løper mest og forstyrrer motstander.
Jeg mener da heller at Bjørdal må vike for Riisnæs. Uansett blir det vanskelig å tilfredsstille alle 3 gjennom sesongen.
Han er ikke en ballvinner. Han klarer i beste fall å ødelegge angrepet til motstanderen. De gangene han vinner ballen mister han som den regel til en motstander før det har gått 2 sekunder. Jeg tror helt oppriktig at gangene Strand har vunnet ballen og klarer å gjøre noe med ballen kan telles på 2 hender siden starten av 2022. Strand gir oss svært lite, og er vår klart svakaste spiller.
Og når han forstyrrer motstanderen som du sikter blir det alltid et rom bak han som motstanderne går inn i. Skal ydmykt si at Strand er helt totalt ubrukelig og grunnen til at han fortsatt spiller i vif er nok fordi ingen andre vil ha han.