02-12-2024, 04:39 PM
(02-12-2024, 02:38 PM)VIF123 Skreiv:(02-12-2024, 12:50 PM)idle76 Skreiv:(02-12-2024, 11:59 AM)VIF123 Skreiv:(02-12-2024, 11:54 AM)JackBlack Skreiv: Kiil Olsen?
Han har helt klart noen meget bra ferdigheter i fart og dueller som er viktig, men er litt skeptisk om han er riktig for et ballbesittende lag som skal dominere kampene. Om han hever nivået med ball og får bort de enkle pasningsfeilene kan han sikkert bekle rollen.
Det er opp til midtbanen og backene å gi ham mulighet til å slå enkle pasninger nok. Evt. få ham til å banke ballen opp på vingene, men da må vi ha vinger til det.
Fart og duellstyrke er alfa og omega for lag som står høyt, og det er Kiil sine styrker. Han må spille.
Om man ser kampene mot Raufoss og Strømsgodset så spiller Kiil Olsen og Kjelsen ballen rett til motstander i farlige områder ved flere anledninger. Mener også at vi må ha fart i bakre rekker for å stå høyt, nå krever jeg kanskje mye men kan man både ha fart og være ballsikker som midtstopper? Jeg tror begge to har potensialet for å være gode midstoppere for oss, men de må utvikle visse deler av spillet sitt.
Den ene må være pasningssikker ihvertfall. Den andre kan bare legge den til den gode med kortpasninger. HK blir nok god, og har mye høyere potensiale i pasningsspillet. Det var når han begynte å gå med ballen det ofte skjærte seg i fjor.
Men en stopper til må vi ha, det er jeg enig i.