04-16-2024, 11:21 AM
(04-16-2024, 10:20 AM)Oldtimer Skreiv:(04-16-2024, 07:10 AM)NilsDN Skreiv: Jeg tror ikke vi brukte hele budsjettet på Obasi…
Han kostet oss ihvertfall noen millioner. De to andre afrikanerne er lånespillere, og Rijks og Kamara ble hentet fra billig hylla.
Enig i det. Han var vår dyreste spiller nå i vinter. Men jeg tror ikke vi brukte budsjettet på han, fordi jeg tror vi ikke brukte opp budsjettet. Jeg tror det var fordi vi ikke fant, eller klarte å overtale, de spillerne vi ønsket oss at vi ikke kjøpte flere. Ikke fordi vi ikke hadde penger.
Til sommeren må vi bruke mer, for å kjøpe Ambina permanent. I tillegg så går de kanskje tilbake til Kalandaze, forsvarsspiller fra Georgia, som visstnok ville komme. Men først til sommeren.
Så jeg tror det ble billig løsning nå i vinter og at vi heller sparer pengene til senere.
Men jeg tror vel heller ikke det at vi er såå dumme at vi bruker alt vi har på en ung 18 år gammel kantspiller hvis vi hadde sterkt behov for noen andre spillere som vi da ikke hadde råd til. Så det gjorde vel en vurdering om at de ikke klarte å finne de rette spillerne nå og heller vil gå med det vi har og heller vente til sommeren.
Å vente til sommeren kan gi en del mening, siden vi nå stort sett kjøper spillere utenlands. Det er i sommer det er mulig å plukke opp diverse bosmanspillere fra utenfor Skandinavia. Og til sommeren så er det forhåpentligvis bare et halvår igjen i OBOS, som er litt lettere å selge inn til nye spillere. Spesielt hvis vi ligger bra an på tabellen.