Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lyn vs Vålerenga, lørdag 20. april 18:00, Ullevaal Stadion
#54
(04-19-2024, 11:00 AM)NilsDN Skreiv:
(04-19-2024, 10:05 AM)Bohem33 Skreiv: Ser man på oddsen for at vi vinner både hos Norsk Tipping og de utenlandskregistrerte selskapene de siste dagene så har oddsen sunket kraftig. 
Hva vet de som ikke jeg har fått med meg? 

At det er lurt å justere oddsen også etter hvor mange spillere som spiller et bestemt spill kanskje?

Jepp, det er det jeg mener med spillemønster. 

Som jeg skriver: "Om det ikke bare er spillemønster hva kan grunnen være?"

Som du er inne på så liker ikke selskapene å ha for stor risiko i en kamp. Så om de renger med at det er 18 % sjanse for at Lilli Bendris viser rompa til klanen etter å drevet med åndeutdrivelse på vår hjemmebane og de tilbyr 5 i odds for å tjene gode penger på differanse så vil de fort justere oddsen om mange spiller på det og få spiller på at hun går for baris som de har gitt 10 i odds og mener at det er 8 % sjanse for. 
Da kan de føle seg tjent med å gi lyn (eller Baris fra Bendris, det er vel omtrent like ubehagelig) bedre odds enn de utfra sannsynligheten skulle ha hatt fordi de da unngår å gå på en kjempesmell om det flest tippere tror på skulle skje. 

Når det er sagt har jeg litt vanskelig for å forestille meg at spillemønster alene skal flytte oddsen så mye og særlig med tanke på at det neppe er en av kampene det spilles mest på hos de utenlandske bookmakerne. Om de følte at tipperne overvurderte oss ville jeg tro at de gned seg i henda og levde godt med litt risiko på den kampen. For Norsk Tipping kan det være litt annerledes for det er naturlig nok en større happening i Norge og er nok en større andel av spillerne som tipper på den. Men faktisk ligger Norsk Tipping høyt sammenlignet med gjennomsnittsoddsen fra de utenlandske (de utenlandske gir oss i snitt 1,64 mens NT gir oss 1,67).

(04-19-2024, 11:20 AM)Caanradi Skreiv: Takk til deg Bohem33 for fyldig forhåndsomtale.
Alltid fint å lese dine betraktninger.

Bare en liten bagatellmessig bemerkning fra meg:
Mulig det er tv2-været du har sett på?
Jeg stoler mest på Yr der det står 11 gr ved kampstart kl 18 og 9 gr kl 20.

Takk =) 

Jeg er en sucker for pent.no jeg som sammenligner Yr og Storm så jeg så på de to for Ullevål stadion time for time fra 18 til 20. 
Men det er mulig pent i blant er treige på å oppdatere seg for nå er det som du skriver bedre varsler. 

Skyen er borte og vi får sol sol sol god dag god dag 

Kanskje det trengs solkrem allikevel?
Svar


Meldinger i denne tråden
RE: Lyn vs Vålerenga, lørdag 20. april 18:00, Ullevaal Stadion - av Bohem33 - 04-19-2024, 11:20 AM

Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 24 Gjest(er)