05-02-2024, 11:50 AM
(05-02-2024, 10:51 AM)Talentløs Skreiv: Flere har jo vært inne på at det spriker i vel mange retninger i klubb, styre og stell i Enga. Også DEF m.fl. Også Geir B og JJ i det siste. Åssen klubb, styre og stell funker, aner jeg ingenting om, men det er ikke alltid at de mest synlige (les JJ) er de som er flinkest til å bygge/jobbe frem et lag. Man trenger noen som jobber på gølvet og trekker vogna i riktig retning. Tror mange av oss (meg selv inkludert) ble blendet av å rappe GB fra LSK, i en sesong vi ikke greide å slå dem på banen. Thomas Holm / DEF - kjenner klubben fra inn og utsiden og i etterpåklokskapens lys, hadde vært et smartere valg, tror jeg. GB har erfaring fra å trekke klubber opp fra dårlig til medium. Å få et lag til å prestere under press/forventninger/foran mange tilskuere, krever noe annet.
Problemet er at klubben/JJ valgte riktig mann til feil oppgave.
Problemet i fjor var at vi måtte snu det. Bakke er en langsiktig fyr, vi hadde kortsiktige behov.
Det riktige i fjor ville vært å hente inn en trener på kort sikt, ut sesongen, som kunne snu ting. Det er ikke Bakkes felt. Så kunne Bakke startet 1.januar i år og bygget opp sitt lag inn mot Eliteserien 2024. Om han hadde levert et par 7.plasser de første årene hadde vi sikkert levd greit med det. Det er vi jo tross alt vant til.
Nå har den egentlige jobben til Bakke startet. Men siden han mislyktes med å holde oss i Eliteserien så har han brukt opp all goodwill og lever vel egentlig allerede på lånt tid. Det samme gjør JJ.
For vi har igjen kortsiktige behov, vi skal rykke opp. Vi kan ikke bli i OBOS. Oppgaven i år er å sette sammen og lede et lag som klarer å rykke opp. Ingen ting annet.
Hvis vi ikke vinner mot Bryne i helga så er vi som klubb nødt til å ta grep. Da er tabbekvoten brukt opp. Da er det bare å ringe Rekdal.