05-10-2024, 04:55 PM
(05-10-2024, 04:05 PM)Flemmern Skreiv: Jeg står fortsatt på mitt Nils, Ambina er ikke god nok
Analysen er jo forsåvidt grei nok, selvom jeg ville putta mer under "nøytral" av de positive.
Uansett er hans største problem oversikten, og det kommer ikke klart fram av analysen din, men at han bommer på en del pasninger er jo en del av utfordringene og gjerne resultatet av dette.
Han bruker for lang tid med ball, og klarer ikke å orientere seg før mottak av ball. Resultatet blir ofte klønete situasjoner som gjør at det i beste fall blir en dårlig pasning, men dessverre alt for ofte brudd imot.
Bryne-kampen var ikke hans verste, så det blir vanskelig å bedømme en spiller basert på kun denne kampen.
OK, men da skal jeg ta for meg en annen kamp hvis og når jeg får tid. Kanskje jeg skal ta innhoppet hans mot HamKam eller har du noe annet forslag kanskje? Plukk ut en kamp du mener han var dårlig i. Men det blir 30 minutter maks, så du får velge selv hva du vil ha analysert
Vi kan sikkert være enige om at det er litt uklare skillelinjer mellom nøytral og positiv. Jeg har prøvd å skille det mellom tap av duell er negativ, en uavgjort er nøytral og en klar vinner av duellen er positiv. Så har jeg gitt nøytral for pasninger som treffer men som ikke skaper noe, men gitt positiv til ambisøse pasninger i lengderetningen, også hvis de ikke treffer. Og så klart negativ hvis han bommer grovt, spiller en farlig pasning osv, men de var det ingen av.
Jeg så nemlig ingen ting til det du sier i det jeg så. Han treffer på de enkle pasningene og han har ingen pasninger som blir brutt og som skaper vanskeligheter for oss. To ganger får han svake pasninger på seg. Det som resulterer i et frispark imot etter ca 3 minutter er Jukles ansvar, ikke Ambinas. Og kontringen etter ca 10 minutter er en vanskelig pasning fra Strand, ikke nødvendigvis Ambinas skyld.
Jeg er så klart klar over at jeg bare har sett 30 minutter av en kamp. Og vi har spilt 6 kamper, pluss køppen.
Og jeg har bedømt han som en defensiv midtbanespiller. For det er sånn jeg opplever rollen hans. I det jeg ser så gjør han lite feil, som er det jeg mener er det viktigste for han. Hadde han hatt en mer ambisøs spillestil så hadde sluttproduktet noen ganger vært bedre og feilprosenten sannsynligvis mye høyere.
Så må vi også tenke på at det er OBOS vi ser her og ikke Champions League. Hvis Ambina i tillegg til sine defensive ferdigheter også hadde vært en veldig skapende spiller så hadde han spilt i en annen og mye bedre serie. Det er jo gjerne sånn det er i litt lavere serier. Spillerne er gode på noen, men ikke på alle områder.