Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - Kongsvinger, Intility, 16. mai kl. 18:00
#5
Viktig kamp det her. 

Seier fører oss oppover på tabellen. Vi passerer da minst xxx, men også Sogndal og Bryne har tricky bortekamper. Stabæk møter Lyn hjemme og Egersund møter Start i Kristiansand. Og en seier vil løfte poengsnittet vårt fra 1,57 til 1,75. 

Jeg vet egentlig ikke så mye om xxx, så jeg har ikke så mye å tilføre diskusjonen sånn sett. Virker som et lag med solide håndverkere på OBOS-nivå. Solid, men ikke særlig spektakulært. Og antakeligvis en av rivalene om en direkte opprykksplass. Så det blir viktig å vinne, men vi må i hvert fall ikke tape. Kun et tap på xxx så langt. 

Serieåpnet med å slå Ranheim hjemme 2-1. Fulgte opp med en uavgjort borte mot Lyn, uavgjort hjemme mot Egersund og 2-1 borte over Levanger. Så fulgte cupexit borte mot Kjelsås, en komfortabel 3-0 hjemme mot Start og deretter gikk de på en smell og tapte 5-0 borte mot Stabæk. 1-1 hjemme mot Raufoss sist.

De har altså vunnet lagene som er nummer 8, 13 og 16 i øyeblikket. Spilt uavgjort mot serieleder, nummer 7 og 9. Inntrykket jeg har av dem er at de plukker jevnt med poeng og at den sterke siden deres mer er at de ikke har noen spesielle svakheter enn at det er så veldig spektakulært det de driver med.

Hvis man ikke regner inn Egersund som et topplag i OBOS, selv om de leder i øyeblikket, så har xxx stort sett møtt tabellfyll og lite annet. Unntaket er Stabæk, der de til gjengjeld tapte skikkelig. 

Vår sjanse ligger vel først og fremst i at vi spiller for spiller er mye bedre. Deres i et sannsynligvis velfungerende kollektiv. Jeg tror det mest sannsynlig blir en jevn kamp, der vi vinner med ett eller to mål.

Ellers tror jeg at Vinjor, som er viktig for dem, er skadet ut sesongen nå.
Svar


Meldinger i denne tråden
RE: Vålerenga - Kongsvinger, Intility, 16. mai kl. 18:00 - av NilsDN - 05-15-2024, 02:01 PM

Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 3 Gjest(er)