05-15-2024, 04:57 PM
(05-15-2024, 04:13 PM)Oldtimer Skreiv: Ser det spekuleres i om det blir Kamara eller Riijks som starter som spiss, og det blir nok dessverre en av de.
Jeg kan imidlertid ikke fatte og begripe hvorfor man ikke prøver Jones som midtspiss.
Vi har ingenting å tape. Kamara har vist at han ikke er i nærheten av noe som helst. Riijks er en herlig fyr, som spiller med hjertet uttapå drakta, men virker dessverre ikke som han har særlig med mål I seg.
Gi Jones tillit, la han få starte i 4 - 5 kamper, funker ikke det, så må Trøim åpne lommeboka, og Jokke komme seg på jobb.
Jeg liker ideen og synes det Jones har vist er spennende og det Kamara har vist til nå er skuffende.
Når det er sagt så har jeg ikke helt gitt han opp enda. Han var kald da han kom og det tar noe tid før vi får se hva han har i seg. Han har vel bare kontrakt ut året så om det ikke skjer en endring så er det åpenbart at vi ikke forlenger den, men han har jo fire sesonger før fra eliteserien der han har putta over ti mål. Pluss et utenlandseventyr med fire sesonger med over tretten mål i MLS blant annet. Så det burde da virkelig være mulig å få han i gang til å herje i OBOS. Jeg synes det er veldig synd at vi ikke kunne fått han en måned eller tre tidligere sånn at han var klar til sesongstart.
Riijks har vel ingen sesonger med mange mål bak seg selv om han har jernvilje og er en utrolig likanes fyr.
En man virkelig unner å lykkes.
Jones har jo brent veldig mye muligheter til nå da, men det ser allikevel ut som han er den det skal minst til for at det løsnes hos. Men jeg tror nok de fortsatt vil bruke han som ving og prøve å få i gang en av de to andre som midtspiss.
En av dem må i hvert fall levere over ti mål i år om vi skal lykkes. Hvem av dem er mindre viktig, jeg liker alle.