05-16-2024, 12:59 AM
(05-12-2024, 05:17 PM)idle76 Skreiv: Man kan også tolke statistikken slik:- Han har 52% vellykka driblinger. Grønbæk som var best i 2023 på driblinger hadde en suksessrate på 56%.
- Han er dårlig til å drible, men tror han er bedre enn han er (mange driblinger, ekstremt lav suksessrate)
- Jeg trodde "dispossesion"-staten var på antall ganger han har mistet ball i en duell? Jeg har ikke tilgang til detaljerte stats på fotmob, så jeg vet ikke om det er riktig tolket, men det er slik på Opta. Hvis han har mistet ball mer enn 84% av spillerne i ES er han dårlig til det. Dette henger også sammen med at han mister ball i duell ofte.
- Han takler ofte, men bommer mye. Dette er et tegn på god arbeidskapasitet mer enn å være god til å takle.
- Han er mye i duell, men taper mange. Dette er et tegn på god arbeidskapasitet mer enn å være god til å drible.
- Han er god til å lese pasninger som kommer. Dette er et tegn på arbeidskapasitet og evne til å forutse motstanders pasninger.
I tillegg er dette fra i fjor. Hvis du ser på årets stats er han middelmådig på de fleste ting i OBOS.
Når det er sagt, er ikke jeg en av dem som mener han er blant våre dårligste. Han har definitivt sin rolle å spille, men da som indreløper/boks-til-boks nettopp på grunn av arbeidskapasiteten hans. Han involverer seg mye, og er viktig for oss i gjenvinningsfasen.
Men det er også Bjørdal, og han er mye bedre offensivt.
Og du burde legge av deg "inkompetanse"-beskyldningene. De får deg til å virke veldig umoden, uansett om du har med "smileys" for å moderere. Et søk på fotmob gjør deg ikke mer kompetent enn andre supportere.
- Godt mulig du har rett men jeg skrev feil. Skal stå Dispossed for å være helt korrelt. Strand hadde 24 som var 15.8%, mens Grønbæk hadde 25 som er 12.5% som tilsier at du har rett, men han var da bedre enn Grønbæk.
- Tackles won % til Strand var 57.7% mens Grønbæk hadde 62.7%.
- Strand vant 53.4% av duellene sine, Grønbæk vant 53.8% av sine.
Grønbæk er jo selvsagt langt bedre offensivt og hans CM rolle er på langt nær så defensiv som Strands. Men antallet av dueller, taklinger og driblinger er ganske like.
Skjønner at smiley'ens betydning ikke kom frem så for ordens skyld;
Siter:This emoticon is often used to convey humor, playfulness, or silliness in a conversation. It is typically used at the end of a sentence or message to add a lighthearted or joking tone [1].Om det gjør meg umoden får så være. Jeg er heldigvis ikke alene i besserwisser-klubben.