06-10-2024, 01:43 PM
(06-10-2024, 01:01 PM)mestah Skreiv: Hvis vi ser på behovet vårt ikke bare for dette overgangsvinduet, men også for neste sesong i Eliteserien, så mener jeg dette er plassene vi må styrke:
Høyreback: Hvis Hedenstad forsvinner ut er det absolutt et behov for HB. Borch må gjerne bli, men det har han vist i det siste har ikke vært bra nok til å forsvare en startplass.
Venstreback: Vi trenger (fortsatt) konkurranse til Jukle.
Midtstopper: Vi trenger en venstrebeint midtstopper som er bedre enn Kreutz.
Ankerrollen: Erstatter til Ambina.
Høyrekant: Erstatter til Håkans.
Spiss: Kamara holder ikke Eliteserienivå neste år, og må erstattes.
Oppsummert betyr vel det at de eneste rollene vi ikke trenger noen inn på er keeper, indreløper og venstrekant...
Er enig med det meste her, men synes du er veldig streng med Borch. Ja, han har ikke vært bra de siste kampene, men han viste før skaden at han holdt bra eliteserienivå. Alle spillere har gode og dårlige perioder, og jeg er glad for at han har en dårlig periode i OBOS og ikke er guru i år og ræv neste sesong i Eliteserien. Men ja, en ny høyreback hvis Hedenstad forsvinner må vi jo ha, men det kan vente til neste år.
Det er ny stopper som er viktigst. Har aldri skjønt denne trangen til en venstrebeint stopper som venstre av to stoppere. Ved trebackslinje er det viktig, men ikke ved to og en egen venstreback. Vil heller ha en god høyrebeint stopper enn en middelmådig venstrebeint en (som er det vi har nå).
Ankerrollen er pri 2, selv om jeg har trua på Riisnæs bak Bjørdal og Strand etter forrige kamp. Men det er tynt når Ambina forsvinner, ingen tvil om det.
På høyre kan har vi Jones og Thorvaldsen, og kanskje Ofkir, så det kan vente mener nå jeg.
Så:
Ny stopper og DM nå.
Resten kan vente til neste år, med mindre man kan finne noen edelsteiner på free transfer 1. juli.