Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gjermund Østby ferdig i Vålerenga
Jeg tviler sterkt på at vi gjør dette for å spare penger og jeg synes heller ikke timinga er så rar.

Han hadde vel kontrakt ut sesongen og da er det naturlig å snakke om reforhandling i sommerferien et halvt år før. 

Da har klubben bestemt at de tror de kan finne en bedre trener og Gjermund får da tilbud om 30 % sikkert mest for å sikre overføring og forsøke å være grei. Det provoserer han noe som er helt forståelig. Jeg tipper han ba om å få betalt ut kontraktstida, men å få gå på dagen og at klubben aksepterte det. Stemmer det så er jeg glad klubben aksepterte det og prøvde å unngå en bitrere avskjed enn nødvendig. 

Man kunne tilbudt han en fulltidsstilling som assistent keepertrener, men det ville jo fort vært like provoserende og ført til dobbelt så høye utgifter som man mente man trengte. 

Så kan vi selvsagt være uenig i at man trenger en ny keepertrener eller at vi vil finne en bedre. Jeg føler på det selv, Gjermund er en legende og det er umulig å ikke like fyren. Jeg tror humør har ekstremt mye å si og at han virkelig bidrar der i tillegg til at han utvilsomt er dyktig keepertrener og som har fått fram mange gode keepere. Så jeg ville helt klart foretrukket at han fikk en ny toårskontrakt. Om to år tipper jeg at jeg ville tenkt det samme, hvorfor skal han gå nå etter 27 år i klubben, kunne han ikke fått to år til? Og da blir det jo fort til at det er smertefullt uansett når det skjer om det ikke er han selv som gir seg. Man kunne sagt ett år til, men så må du selv si at du gir deg, men hvor godt hadde han likt det og hvordan ville det i så fall påvirket trivselen hans det siste året? 

Det er vel derfor vi kom fram til en sluttpakke og det blir som et forhold er det slutt er det slutt og da er det vanskelig å fortsette på avtalt tid. For all del, jeg støtter parterapi mellom klubben og Gjermund fullt ut og håper vi kan bli sammen igjen. Men det er bra at vi ikke krevde at han skulle jobbe ut kontraktstida når det først skar seg. 

Så får vi se da hvem de henter inn og hvordan det blir. Der har jeg virkelig ikke peiling. 
Hadde Barcelona henta Gjermund fra oss for to dager siden hadde jeg følt at vi ble svekka og det er ingen keepertrenere jeg kjenner til som jeg vil tenke at er en drømme signering. Om Sjøeng storspiller på høsten og blir solgt er jeg ikke sikker på at det kan tillegges den nye treneren og spør man Sjøeng om den nye treneren vil han garantert si at han har blitt veldig inspirert og at den nye treneren har mye nytt og spennende og satt fingeren på noen ting han ikke hadde tenkt på selv, men at han også likte Gjermund godt. Så da må vi fort vente 20 år da til Sjøengs selvbiografi kommer ut for å se hva han egentlig mente. Da kan vi jo fortsette diskusjonen. 

Men min konklusjon er at det gjør vondt og at jeg savner Gjermund, men at det er et godt tegn at man våger å gjøre endringer som gjør vondt om man tror det blir bedre. Og at Gjermund fortjener all hyllest han kan få.
Svar

Meldinger i denne tråden
Gjermund Østby ferdig i Vålerenga - av mtjoh - 06-25-2024, 05:41 PM
RE: Gjermund Østby ferdig i Vålerenga - av Bohem33 - 06-26-2024, 03:10 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 4 Gjest(er)