06-28-2024, 12:13 AM
(Dette innlegget blei sist endra: 06-28-2024, 12:27 AM av Majorstuen.)
(06-27-2024, 11:31 PM)NilsDN Skreiv: Hvorfor tror du det? Jeg tviler på at vi har spurt om prisen på Baidoo. Den har sikkert endret seg også.
Det er ikke er enn en måned siden at de fleste her heller ville beholde Håkans enn å gå for Baidoo.
Jeg mener det samme som for en måned siden. Behold Ambina, hent Okore og Baidoo var det jeg ville gjort i dette vinduet. Ingen ting annet. Hvis vi kunne byttet Baidoo mot våre to nye dansker så hadde jeg gjort det med en gang. Så får ettertiden vise om det er feil eller riktig.
Baidoo ville neppe valgt Vålerenga uansett. Klubber som LSK og brann ville kastet seg inn i kampen sannsynligvis. Han ville trolig kostet 10.000’ - 20.000’ før linkene til PL dukket opp. Nå koster han nok mellom 25 og 30. Om jeg ikke tar helt feil har prisene på eksportene gått opp de seneste årene og Sogndal har utelukkende hentet Badioo fordi han et stort talent med vidersalgspotensial. Baidoo er for Sogndal det samme som Risnæs er for oss - det største talentet innad. Om du hadde vært Sportsjef i VIF, hadde du solgt vår nummer 7 til Molde eller B/G?
Om vi som klubb skal ha en mulighet til å hente potensielle utenlamdseksporter tror jeg vi må hente disse når de er i en alder rundt 16 slik vi gjorde med Thiago Holm og thorstensen.