(07-10-2024, 12:17 PM)NilsDN Skreiv: Tipper Okore heller satser på en kontrakt med en dansk klubb og kommer til å prøvespille for flere. Synd, for han tror jeg vi hadde hatt skikkelig bruk for. Gamle spisser er jeg skeptisk til, men ikke midtstoppere.
Opprykket virker veldig sannsynlig i øyeblikket. Og bra er det. Både Kåffa og FFK blir å finne i Eliteserien neste år. Som betyr ytterligere to mer etablerte Eliteserielag ned. Legg til at Aalesund sikkert skjerper seg. Og Start kanskje får noe ut av sine dollars så blir neste års serie mye tøffere å rykke opp fra.
Skulle gjerne sett noen flere Obasi type spillere inn. Spesielt fremover på banen. Jokke har til gode å ha er overgangsvindu der vi ikke kjøper en midtstopper så jeg regner med en kommer. Det som blir viktig nå for å sikre opprykket er å ikke gå tom for spillere i nøkkelposisjoner. Og på stopperplassen har vi ikke stor bredde.
Enig, Danmark er sikkert førstevalget både pga skatt og at han er derfra. Men han hadde vel neppe giddet å gå på prøvespill her om vi ikke var aktuelle og vi hadde vel ikke sagt offentlig at vi ga han et tilbud om vi ikke hadde et håp om at han ville takke ja. Og han hadde fort blitt snappet allerede om det var noen attraktive klubber som hadde veldig lyst på han så det er et lite håp i hengende snøre.
Vi har dårlig dekning på back og stopper ja og med tanke på neste sesong er det fort enda dårligere dekning. Da er Idumba lånet ferdig og Jukle og Hedenstad har blitt enda ett år eldre (utrolig nok). Kreuz kan spille både back og stopper da, så kanskje kan han ha en rolle som super reserve neste år og da krysse av på flere bokser. Men jeg håper ikke han er tenkt på som fast i elvern.
Så blir det spennende å se om vi skal bruke Lange og Bully som midt eller ving og om vi kjører Rijks som midtspiss eller drar han bakover i banen for å få plass til Brajanac. Senest mot Egersund (og Moss) brukte vi han i Bjørdal rollen for å få inn Kamara. Vår nye venn er jo en duellsterk boksspiller så det kan godt hende at de hadde funket bra sammen med Brajanac som oppspillspunkt og en å sikte på når vi slår innlegg. Samtidig er det rart å ikke bruke den flyvende hollender som midtspiss når han putta fire sist.