08-06-2024, 02:05 PM
(08-06-2024, 12:51 PM)NilsDN Skreiv:(08-06-2024, 11:55 AM)mestah Skreiv: Vi kan vel få noe solidaritetsmidler ved et Berge-salg, men det utgjør vel ikke de store summene for oss.
Om jeg har forstått det riktig er det vel opp mot 5 prosent av overgangssum som er solidaritetspenger. Også var vel Berge bare ett år hos oss, noe som jeg tror skal gi oss rett til 10 prosent av de 5 prosentene.
Eksempel: Om de betaler 200 millioner for Berge så er det totalt 10 millioner i solidaritetspenger. Da har vi krav på 10 prosent av det igjen, nemlig 1 million.
Ikke nødvendigvis revolusjonerende summer for oss, men sikkert veldig fint for Asker.
Det kalles vel tteningskompensasjon. Men så vidt jeg vet betales det bare ut fram til det året spilleren blir 24.
Uansett er det som du sier 5% som fordeles til de klubbene han var i i årene 12-21. han var her i 2, så rundt 1%. Eller 20% av 5%. Så noen kroner wr det jo, men de store pengene for han fikk vi når vi solgte han og senere når Genk solgte han videre.
Treningskompensasjon er visst noe annet enn solidaritetsmidler (https://novalaw.no/treningskompensasjon-...etsmidler/)
Om han var her i to år så blir det 20 prosent av 5 prosent, ja. Alt hjelper, men dette er ikke de store summene nei.