08-26-2024, 10:24 PM
(08-26-2024, 09:26 PM)JackBlack Skreiv: Hva er problemet med en balaklava?
Hva vet du om at disse er uønskede på området? Skal vi nekte folk i burka også? Hva med oss med skjegg? er det nok tildekking for deg?
Svært vanlig i ultrasgrupperingene at de dekker til ansiktet da de ikke nødvendigvis ønsker å bli tatt bilde av.
ser ikke problemet.
Usikker på hvor mye energi jeg skal bruke på å argumentere mot folk som ikke ser problemet med balaklava, men det er altså "strengt forbudt" å ta med seg "balaklava, finnlandshetter eller annen form for maskering" på Intility Arena i følge stadionreglementet. Så kan du selvsagt være uenig i disse reglene, men de er der. Jeg synes ofte fartsgrensene er litt for lave, men prøver å holde dem. Klarer jeg ikke det tar jeg straffa mi og betaler bota jeg får. På samme måte som jeg mener folk med balaklava må akseptere å bli bortvist fra stadion.
Men, av ren nysgjerrighet, to spørsmål:
1. Siden du ikke ser problemet med balaklava på stadion. Hvilke andre steder i samfunnet tenker du at det er OK å bruke balaklava? På bussen? I butikken? På jobb? Når du henter i barnehagen? (Ev. blir levert?)
2. Hvorfor ønsker ikke fotballsupportere å bli tatt bilde av? Komplekser for utseende? Problemer med uren hud? Eller planer om upassende oppførsel som gjør at det ville være flaut (eller straffbart) å bli gjenkjent?