(09-05-2024, 01:12 PM)Oldtimer Skreiv: Enig i det meste, men kunne egentlig tenkt meg å dyrke Jones som midtspiss, og fått inn to gode kanter istedet.
Helt enig i at Jones er midtspiss. Det er der han kommer til å bli god. Han har vel omtrent samme potensial som spiss som Moa, men som kantspiller på nivå med Layouni. Og jeg vet jo hvem som hadde den beste karrieren av de to. Men jeg kan skjønne at han ikke spiller der nå da, er vel litt ung fortsatt Og jeg tror det er litt i overkant naivt å gå inn i comebacksesongen med han som spissalternativ.
Så spissplassen er en liten nøtt egentlig. Alternativ 1 er å gå inn i det med dagens spisser og håpe de holder. Alternativ 2 er å gå droppe en av Rijks og Brajanac og finne en som er bedre enn begge. Da blir det et rent valg mellom hvem av de to som blir andrevalget og der taper Rijks.
For ser vi rent kynisk på det så er det behov for å oppgradere flere posisjoner neste år. Og vi kan ikke bare legge til, noen må også ut. Så vi er sannsynligvis avhengig av å ta noen litt kjipe, men nødvendige valg.
Spørs jo så klart hva vi har av penger til å forsterke oss og da. Det er jo lett å si hva vi trenger, men det skal jo finansieres også. På den andre siden så har vi vel solgt Håkans, Tobias Christensen, Osame, Jatta, Odin og Ilic. Samt fått inn videresalgspenger for Osame. Så det bør jo være minst 150 millioner inn for den gjengen der til sammen. Og selv om vi så klart har brukt penger også, så har vi ikke betalt i nærheten det samme.