Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tippekonkurranse - Da høsten var som klarest
For en match i går, med masse avklaringer i tippekonkurransen og verdens mest disiplinerte banestorming. 

Ansiktsuttrykket på Sjøeng da han skulle hente ballen for den siste femmeteren og så mange hundre klansmenn vente pent og tålmodig  på rekke bak reklameskiltene, det var helt ubetalelig. 

Etter hvert ble det fullt av barn fra få måneder til godt over pensjonsalder. Jeg tror fort det var 90 års aldersforskjell blant de som var utpå der. 

Riisnæs var der og, dessverre på krykker, men alle ville være med på festen. 

Og for tippekonkurransens del kan vi slå fast følgende: 

Vi klarte 11 poeng på de 5 seriekampene 3 seire og 2 uavgjort 

Rijks fikk sin andre start og for en maskin han er. Nytt mål og som alltid den gladeste når han skårer 

Jones har nå 20 målpoeng totalt om vi legger sammen serie og cup.  12 mål og 6 assist i serien og ett av hver i cupen, det er helt elleville tall og alt tyder vel på at han klarer 20 målpoeng i serien alene. 

I toppskårerkonkurransen ligger han igjen likt med Rijks (12 mål hver) etter at han var alene i tet i 21 minutter. 

Borch fikk æren av å sende oss opp med siste mål og da er på mange måter ringen sluttet etter straffebommen på samme mål i fjor. Han har nå 8 målpoeng i serien og blir fort en av syv eller ni som tar mer enn ti målpoeng i serien. Det er kule tall. (Jones, Bjørdal, Rijks, Strand og Jukle er allerede over 10, Braja mangler ett mål for å ha ti mål i serien (ingen assist) Hedenstad kan også få det til han mangler nå 3 poeng, Lange mangler 4 poeng). 

Vi klarte vår tredje kamp der vi skårte minst fire mål i denne konkurransen. Det er også helt ellevilt. Da får det heller være at vi er litt for dårlige i andre enden om dagen. Vi holdt kun nullen mot Åsane. Bryne og Ålesund putta ett mål på oss og xxx og Mjøndalen putta to. 

Selv den forsmådde sekstett fikk litt spilletid i går. 
Thorvaldsen og Kjelsen starta begge omgangene da blir det fire i regnskapet på spørsmål 12
Får Storevik starte kvartfinalen så blir rett tippetegn U. 
I så fall blir jeg den eneste tipperen som får rett på det spørsmålet, men frykt ikke, i sammendraget er jeg ikke den største trusselen. 

Om vi da summerer det jeg mener er temmelig sikkert og ikke tar høyde for at Riisnæs kan bli beordret til å kaste krykkene og løpe ut på banen på søndag selv om han vel også er suspendert. Så ser vi følgende. 

Rett tippetegn: 
kamp 1 (poeng) U
kamp 2 (Rijks starter) B  
Kamp 6 (riisnæs starter) U 
Kamp 8 (At vi skårer 4+) B 
Kamp 9 (vi holder nullen) U 
Kamp 10 (damene knuste oss) B 

Gelik har prikka inn fem av seks tippetegn, det er råsterkt. 
Pedtom og Klokkieta har 4 
Nilds DN Tasse EttlagiOslo har alle 3 
Syv tippere har 2 poeng
Tre har ett poeng 

Men halve kupoengen er enda ikke avgjort så det er fortsatt veldig mye som kan skje. 

Ryker vi mot ffk så blir nok dette sesongens siste kupong, å tippe på de siste fire seriekampene når vi alt er oppe har begrenset interesse selv for oss. 
Men det står vel skrevet i stjernene at vi skal vinne cupen i år vel? 

Gratulerer med opprykk og en råsterk sesong alle sammen, nå må vi bare mobilsere maks mot Fredrikstad. 

Det er i sannhet rare tider når man en og samme uke håper både på lynpoeng og lillestrømsseier, men sånn har det blitt. Jeg håper dypt og inderlig at Fagermo debuterer med seier for fugla på søndag, så kan han gjerne få lov til å ta samme lag til nedrykk senere. 

I det fjerne ser vi Europa
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Tippekonkurranse - Da høsten var som klarest - av Bohem33 - 10-03-2024, 09:38 AM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 4 Gjest(er)