Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
På tide med en ny overgangstråd (inkl. ryker og ønsker).
Situasjonen er jo nå gitt. 
Vi skal spille i eliteserien og delta i cupen 25. Drømmen om Europa er utsatt til 2026.

Tenkte å ta lagdel for lagdel som innledning:

Keepere:
Sjøeng, Storevik, Strand-Kolbjørnsen.
Alle har kontrakt minimum ut 2025.

Sjøeng er klink 1.keeper. 
Han gjør lite tabber, selv om det innimellom har gått inn mål man tenker en bedre keeper hadde tatt. 
Gutten er 22 og vil bare bli bedre på plassering.
De 2 andre kan jeg lite om. Jeg tenker vi klarer oss greit med keepere. Men hvis en av de 2 andre vil dra så må de erstattes.

Vi har vel også Stær-Jensen på utlån. Først i Sogndal, men på høsten i Strømmen. Bare 18 år så her lukter det vel nytt utlån

Forsvar:
Borch, Kiil Olsen, Hammer Kjelsen, Jarl, Hedenstad, Juklerød, Idumba.
Idumba sin kontrakt går ut ved nyttår. Kan aldri tenke med at den blir forlenga.
Alle er vel enige i at det må gjøres noe i denne delen. Vi er veldig sårbare for skader og karantener, eller dersom noen bare har en dårlig dag på jobben.
Som erstatning for Idumba må det inn en som kan utfordre de 3 andre midtstopperne.

Og så må det inn minimum en back til. 3 er for lite og i hvert fall med skadehistorikken til Juklerød

Kiil Olsen og Jarl holder eliteserienivå men de trenger å bli pusha. Hammer Kjelsen må ta nye steg. Bør få minst 2 av de kampa vi har igjen.
Hvis det ikke lykkes så bør han på utlån våren 25.

Bitri er vel også "vår eiendom". Blir veldig overraska om jeg ser han på norsk jord igjen...

Midtbane (følger klubben sine sider her):
Lange, Ambina, Riisnæs, Sjøvold, Strand, Bjørdal, Hagen

2 nye, 2 unge og de vi rykka ned med.
De 2 nye er selvsagt kjøpt for å bli med opp. 
Riisnæs har også vist hva som bor i han og Sjøvold regnes som et kjempetalent.
Så skal vi jo unngå å drite oss ut som i 2023.
Selv om jeg liker alle de 3 andre, så lukter det vel at minst 1 av dem ryker. 
Evt. at vi henter en som er mye bedre og ting da skjer av "seg selv".

Er spent på denne lagdelen merker jeg. Her må JJ & Co fort ta noen tøffe valg. Måtte de treffe.
Jeg tør ikke peke på noen her. Lagdelen virker som en god blanding av rutine og ungt, men det sa jeg før 2023 også...

Angrep:
Brajanac, Thorvaldsen, Bully, Jones, Rijks, Apold-Aasen, Obasi, Kamara, Dicko Eng (oppført på klubben sine sider og har kontrakt), Ofkir.

Får begynne med "det enkle":
Kamara sin kontrakt går ut. Her er det bare å ta hverandre i hånda, takke for innsatsen og ønske lykke til videre.
Ofkir: beviste veldig lite i 2023, vært på utlån i 24. Hvis Kamma vil han videre så lander vi vel en løsning alle kan leve med.
Dicko Eng: må et medisinsk mirakel til for at han i det hele tatt kan trene aktivt med laget i 2025. Kan ikke regnes med.
Bully: en vandrende skade, dessverre.

Apold-Aasen: regnes som talent. Vært skada siden juni. Bare 17 år.
Obasi: skulle lissom bruke 24 på å bli kjent med norsk fotball. Væt på banen for a-laget i totalt 4 kamper (54 minutter totalt) og for rekruttene i totalt 20 kamper.
Jones og Thorvaldsen: kjempetalenter begge 2. Skal i utgangspunktet ingen steder. Men avhengig av hva vi får inn så er det mulig sistnevnte bør lånes ut våren 2025.
Rijks: nydelig type. Usikker på om han holder eliteserie-nivå. 
Brajanac: kjøpt for å bli med opp. Blir med opp.

Ja, hva skal man si her da. 
Vi har 2 unge som har bevist at de har nivået inne. 
Flere unge som regnes som talenter men som ikke har bevist nivået eller vært skada.
Nydelig type i Rijks og klassisk panser-spiss i Brajanac.

Tydelig her at Kamara må erstattes med en som har den nødvendige rutinen og som det lukter mål av.
Så er det store spørsmålet om det er nok.
Det avhenger i stor grad om hvor mye ansvar som kan legges på Jones, Thorvaldsen og Obasi

Det lukter vel mer fugl dersom man får inn 2 riktige typer som erstatning for Kamara og Ofkir.
Så må det også her gjøres valg om utlån.

Da er tråden satt og jeg har følgende ønsker:
- Ny midtstopper - 1 helt ny inn. Dersom AHK går på lån så må det inn 2.
- Ny back
- Erstatter for Kamara
- Erstatter for Ofkir

Så er jeg veldig spent på om vi skal gjøre noe med midtbanen (og i så fall hva)
Svar

Meldinger i denne tråden
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av Loffen - 10-07-2024, 09:05 AM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Krolla, Morrison, VIF123, 30 Gjest(er)