Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
#8
Har veldig lite tro på at vi skal stole alt for mye på hva folk i klubben sier. Det hadde vært svært overraskende om de sa at vi har tenkt å svi av X antall millioner og vi skal bruke hver krone, uansett hvem vi får tak i. Jeg tror vel heller ikke at vi som klubb helt har ambisjoner om å sloss i toppen i 2025. Selv om vi helt sikkert ikke takker nei til det, så er det litt forskjell på 'håpe på' og 'planlegge ut fra' at vi sloss i toppen neste år.

Men det er tidlig i oktober, vi vet hvilken divisjon vi skal spille i neste år. Trenerne kjenner troppen godt og det er helt klart god tid til å finsikte kandidater.

Jeg er mest bekymra for angrepet. Jeg mener at Brajanac rett og slett ikke er god nok. En ting hadde det vært hvis han brente sjanser, da hadde han i det minste kommet til dem. Men han scorer tap ins mot Raufoss, Lyn, Åsane osv. I 2025 kommer vi ikke til å dominere i banespill på samme måte som i år. Han er helt avhengig av at laget setter han opp og klarer ikke å skape noe på egen hånd. Og det kommer til å skje i mye mindre grad neste år enn det har gjort i år. Vi ser det jo egentlig i går mot FFK og mot Bryne. I tillegg har vi to venstrekanter i Thorvaldsen og Obasi, som jeg heller ikke tror er klare for mye spill i 2025. Hvis Kamara i tillegg og som forventet takker for seg, så er det tynt bak Jones også.

Midtbanen er, om ikke perfekt, så i hvert fall så god som behøves. Det er god dekning der også.

I forsvar trenger vi også folk inn. AHK bør gå på et utlån, mens Idumba nok reiser hjem. Så vi må ha inn to stoppere og jeg mener minst en av dem bør være bedre enn de vi har. Vi trenger en ung venstreback som kan pushe Jukle. Hedenstad nærmer seg nok slutten, men er med i 2025. Tror at han, sammen med Borch, er så bra som det blir i 2025. Vi kan også flytte ned Strand eller Bjørdal om vi absolutt må.

På keeperplass mener jeg at Sjøeng er bra nok for Eliteserien, selv om han fortsatt har mye å utvikle seg på. Om Storvik forsvinner, noe jeg regner med han gjør etter et par år på benken her, så håper jeg vel mer på en 36-38 år gammel backup med bra CV som kan steppe inn hvis det trengs. Men som ellers er fornøyd med å sitte på benk og å bidra til videre utvikling på Sjøeng. Hvis Sjøeng blir langtidsskadet neste år så er det vel unntak fra reglene om overganger på keepere.

Så da blir det fra meg: En ung venstreback inn, en gammel keeper inn, to gode stoppere inn, kantspiller og spiss inn. Ut med Storvik, Idumba, lån ut AHK, Kamara ut. Bitri og Ofkir ut for godt. Hva som skjer med Bully gjenstår å se, men der har jeg helt gitt opp håpet.

Jeg håper helt klart vi ser til Afrika for flere av disse spillerne. At Obasi ikke har tatt serien med storm (ingen forventet det heller) betyr ikke at vi ikke må fortsette å se etter gode spillere der. Det er nok også mulig å se etter spillere i Baltikum og på Balkan/Øst-Europa.
Svar


Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av NilsDN - 10-07-2024, 01:03 PM

Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: hmchrist, 18 Gjest(er)