Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
Bra det Flem. Jeg er ikke negativ til Sjøeng altså, bare så det er sagt. Jeg bare sier at Sjøeng fortsatt har en del å gå på, selv om han er god på strek. Jeg vil fortsatt sette Sjøeng, slik han er akkurat i dag, et stykke ned på lista over de beste keeperne vi har hatt. Men jeg tror jo han vil bli bedre i framtiden, så han skal vi holde på. Men det er også greit å huske på hvor lista ligger.

Det er likevel en øvre grense for hvor mange kompromisser vi kan gjøre mellom spillere som blir gode i fremtiden og spillere som er gode her og nå.

Grunnen til at jeg prøver å si fra om det her er fordi jeg vet at Vålerenga er en klubb som fort tar av. Vi har gjort en bra jobb i OBOS i år. Og noen går kanskje rundt og forventer at vi skal gjøre som Brann, LSK og noen andre. Som kom opp og som var med i medaljekampen i Eliteserien året etter. Vi er ikke der. Vi har ikke henta spillere med høyt toppnivå som sleit litt i andre klubber, som da Brann hentet FHM og Finne, og som brukte OBOS-året til å få karrieren på beina. Vi har heller ikke henta spillere som brukte OBOS-året til å vokse seg inn i rollen for så å ta Eliteserien med storm året etter. Selv om vi har fått fram Jones da.

Uten en del oppgraderinger så kommer vi til å være i bunnen i 2025. Det er jo så klart sånn at jeg forventer at en del av dem kommer. Og jeg tror ikke noen ny 1.keeper kommer. Og det trenger vi ikke heller. Det er fortsatt 3 mnd til vinduet åpner og 6 til det stenger. Det er plenty med tid. Men vi ER nødt til å forsterke oss. Også om det betyr at det blir noen litt kjipe valg rundt spillere vi liker. Og i motsetning til mange andre så mener jeg at vi ikke har hentet så mange spillere med tanke på Eliteserien, vi har hentet dem for å komme oss ut av OBOS.

Den gode nyheten er jo at vi har en ganske solid og jevn tropp med grei dekning i mange posisjoner. Vi trenger noen som kan toppe det, men det er jo ikke sånn at vi kommer opp uten en god stamme å bygge videre på. Men vi må bygge videre, det er ikke bra nok for neste år som det er nå.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av NilsDN - 10-08-2024, 03:01 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 16 Gjest(er)