(10-11-2024, 07:21 AM)clash Skreiv: Hva er status på Fredrik Oppegård og Sigurd Rosted? Det er vel spillere som kunne være erstattere i forsvaret?
Fredrik Oppegård har returnert til PSV fra utlån og startet de 3 første kampene i år. Siden har han vært skadet. Har kontrakt fram til sommeren neste år. Spilte fast i Eresdivisie for Heracles på utlån på vårsesongen. Om han ikke får ny kontrakt med PSV, så tror jeg nok han får med noen som er bedre enn oss. Hvor aktuell han egentlig er vet jeg ikke. Han kommer nok ikke hit for å sitte på benken for Jukle i hvert fall. Har hatt en del skader da.
Rosted spiller rimelig fast for Toronto i MLS. Han har kontrakt med klubben til 31.12.2025 og klubben har visst også en opsjon på å forlenge. USA er jo landet der alt er mulig, også i fotballen. Så Toronto (selv om de er kanadiske) kan jo plutselig finne på å kjøpe inn en som de heller vil bruke. Men hvis han ikke selv har et sterkt ønske om å komme hjem til Oslo, så tviler jeg vel egentlig på han. Han valgte jo Toronto foran oss i januar 2023. Så da er det vel eventuelt hjemlengsel vi må satse på der.