10-27-2024, 10:18 AM
(10-27-2024, 10:13 AM)NilsDN Skreiv: Tror disse gutta er litt for store og anerkjente talenter nå. Lite for dem å vinne på å komme hit. Stabæk har videresalgsklausul på Nusa og de fikk inn bra for han nå i sommer. Ikke noe konkurssalg der tror jeg.
Baidoo, når jeg foreslo han i mai, så var det å bruke de antakelig 10 millionene for Håkans på han. Det var da Håkans ble sett på kamp i Sverige. Da hadde Baidoo vel bare spilt 7-8 kamper i OBOS.og folk hadde ikke helt fått øynene opp for han. Om Sogndal hadde akseptert 10 for han da vet ingen. Det ville fortsatt vært et veldig bra salg i OBOS, men de fikk jo en del for han 3 måneder senere da.
Jeg tenker sånne kjøp som det er snakk om her er kjøp vi gjør hvis vi selger Jones for 40-50. Da er det bedre å bruke en stor del av det på en erstatter som er minst like god, enn å rote rundt i rotekassa for å se om vi finner noe der. Det er jo en (av mange) svakheter sånn som vi holdt på før. Vinninga går opp i spinninga når det vi tjener på salg blir brukt på folk som Mörfeldt, Camara som vi må gi bort gratis.
Om vi har penger eller ikke til noen talenter fra Stabæk er vel opp til Trøim. Men vi trenger mye nå i Eliteserien. Så for denne gangen i hvert fall tror jeg det er lurere å bruke penga på det vi faktisk trenger. Så får vi heller ta de neste talentene når vi igjen er etablert i Eliteserien.
godt skrevet. Som sagt, det var et ønske og når det gjaldt det med at Stabæk kanskje måtte kvitte seg med sider baserte jeg på agenter/spillere ønsket at spillerne sine skulle spille på et høyere nivå enn obos.