Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamptråd VIF - Sparta onsdag 30.10.24. kl. 1830
Det var ikke en imponerende kamp dette, og vi sliter voldsomt 5 mot 5 - noe vi har gjort hele sesongen.
Først og fremst var det elendig dømming denne kampen, som gjorde at vi fikk 6 utvisninger (1 straffe) og de kun fikk 1. En rekke tvilsomme situasjoner ga våre menn 2 minutter, men i motsatt enda i klarere situasjoner, lot dommerne det bare gå.
Det er ikke dårlig å slippe inn 3 mål, men det er ekstremt dårlig å ikke score mer enn 1.
Motstanderlaga har en klar oppskrift, presse vår 1.rekke i vår egen sone slik at vi ikke får etablert spill hos motstander. Dette fungerer dessverre alt for ofte og våre beste er ikke gode å forsvare seg nok til å vinne pucken kontrollert - iallefall ikke ofte nok. Lepaus er ubrukelig defensivt, så vi spiller i praksis i undertall når 1.rekka presses bakover.

Jeg må allikevel dra fram noe jeg gnåla om forrige sesong. Hvorfor inn i helvete spiller Røya i overtall? Han kom utpå når vi tok ut keeper på slutten også, selvom det ble kort.
Fyren eier ikke puckkontroll, og har liten eller ingen oversikt over spillet. Når vi er i overtall, skal vi produsere. Han skal med andre ord IKKE spille overtall.
I undertall er han derimot god, og han jobber bra. Det kvalifiserer ikke til å spille i overtall dog.

Sparta er et middelmådig lag, med en haug rejects og mindre gode spillere. Det er smått utrolig at vi ikke slår dem spør du meg.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Kamptråd VIF - Sparta onsdag 30.10.24. kl. 1830 - av Flemmern - 10-30-2024, 09:54 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)