Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
(Igår, 10:28 PM)Blue 1978 Skreiv: Interessant intervju av Geir Bakke i trikkeligaen. Hva tenker dere om at HK satses på som høyre back neste år? Han har ikke gjort seg bort i de de to siste kampene. Dersom de fortsetter med Jukle rollen kan det være bra å ha en defensiv sterk sterk Høyre back og det blir da mer en slags tre backs linje, offensivt vi vil spille. 

Er pdt  tvilsomt at HK vil danke ut KO eller Jarl i midten   Skal vi beholde han neste år må han spille ellers drar han.

Jeg er helt enig i at det er lurt å gi Hammer Kjelsen spilletid som back. 

Har ikke sett nok av han til å si så mye mer enn det. I hvert fall nå synes jeg han er litt for puslete fysisk og uerfaren til å spille stopper på Eliteserienivå. Men jeg kan tenke meg at han har mange gode egenskaper som back. 

Men om jeg forstår talentet Hammer Kjelsen riktig så er det kombinasjonen av ballspiller og midtstopper som gjør han unik. Jeg tror derfor at hans beste posisjon på sikt er som stopper, ikke back. Men det er ikke feil å gi unge spillere spilletid på kanen og flytte de inn sentralt senere.

Men det gir jo noen følgefeil da. Vi har da tre høyrebacker i Borch, Hedenstad og AHK. Vi har fortsatt bare Jukle som ren venstreback. Hedenstad kan også spille venstre, men selv om det fungerer i OBOS så er jeg mer skeptisk til Eliteserien. Hver gang vi velger et kompromiss, så blir vi litt svekka. Så vi kan ikke gjøre for mange av dem. Jeg mener at pr i dag så er Hedenstad vår beste høyreback og hvis vi må spille han på venstre så er vi svekket både på høyre og venstre.

Så uavhengig av om vi ser på AHK som back eller stopper så mener jeg vi trenger en ung venstreback foran neste sesong som utfordrer til Jukle. Hvis AHK vurderes som back er det vel en erkjennelse av at han ikke helt holder Eliteserienivå over tid som stopper. Fasika drar nok etter sesongen så da må vi ha 3 spillere inn i forsvaret. Venstreback og 2 stoppere. En av stopperne bør også være så god at han forsterker førstelaget.

Må innrømme at jeg har lest litt på LSK-forumet for å se hvordan de takler det sannsynlige nedrykket. De er veldig opptatt av et nigeriansk supertalent de skal signere, men som de nå er usikre på om vil komme siden de rykket ned. Så kanskje Jokke bør ta en telefon til Atta Aneke og sjekke litt status rundt Kparobo Ariehi?
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25 - av NilsDN - 3 timer siden

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Fredmidt, NilsDN, 16 Gjest(er)