(11-28-2023, 02:33 PM)Pete05 Skreiv: Tromsø spiller best mot de bedre lagene som møter dem høyt. Derfor sliter de også markant mot lavtliggende lag som kontrer. De er ikke gode til å spille mot etablert forsvar. Med hurtighet på topp burde dette absolutt være en mulighet.
Det her kommer til å bli en helt koko kamp tror jeg.
Ved kampstart er ingen av lagene fornøyd med uavgjort, men det kan endre seg gjennom kampen. Vi har fordelen/ulempen av hjemmekamp her. Det er jo normalt en fordel, men hvis det er 0-0 hos oss og Haugesund leder klart så skal ikke vi fremover. Så viktig at tribunen ikke presser laget framover hvis resultatet i de andre kampene tilsier at 0-0 er et bra resultat.
Det samme utgangspunktet er det jo også i Haugesund. Der er heller ingen fornøyd med uavgjort. Vinner vi vår kamp, så rykker Stabæk ned. Vinner vi med to så spiller også Haugesund kvalik. Hvis det blir en vinner i Haugesund unngår det laget både nedrykk og kvalik. Men ligger vi under så er plutselig uavgjort et helt greit resultat likevel. Da kan i hvert fall Stabæk angripe uten bekymringer.
Men igjen, jeg tror det er viktig å være tålmodig. Vi kan ikke gå ut og prøve å avgjøre kampen tidlig, selv om vi så klart skal ta de muligheten som kommer. Det er sikkert en del nerver som trengs å roes ned også, så jeg tror det er viktig å bruke det første kvartetet til å la kampen sette seg.
Så er jo så klart Sandefjordkampen en X-faktor. Alle tar det for gitt at de vinner. Det gjør jeg også, men kampen skal jo også spilles. Det er vanskelig å spille fotball halvhjerta når kampen først er i gang.