Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sogndal- Vålerenga
Vi vant 0-3 i en mindre imponerende kamp. Er jo et godt tegn det..
Satser på at vi er mer skjerpet til eliteserien og at forsterkninger kommer inn.

Men det er lysglimt med spennende unge spillere: Sjøvold,Jones,Obasi,Kjelsen
Vi har målscorere: Rjiks med 14 mål,Jones Med 13 og Brajanac med 11 så langt.

Jeg er veldig spent på å se hvor vi står iforhold til nivået i eliteserien.
Svar
Borch er da involvert i to av tre skåringer i dag, jeg begynner å bli lei brønnpissinga her inne. Ensidig rettet kritikk mot enkelte spillere, noen klagde ekstremt på en Zeta en gang i tiden. Synes det er mange som gjør det samme mot Borch, enig i at han kan bomme og at noen kamper er værre enn andre. MEN han gjør da mye bra også, gode crossere i mange kamper, i dag er han involvert i to av måla, det ene er han riktignok heldig at detter ned på rett plass, men alt er ikke negativt hele tiden..
Svar
(11-10-2024, 03:52 AM)Goliat Skreiv: Borch er da involvert i to av tre skåringer i dag, jeg begynner å bli lei brønnpissinga her inne. Ensidig rettet kritikk mot enkelte spillere, noen klagde ekstremt på en Zeta en gang i tiden. Synes det er mange som gjør det samme mot Borch, enig i at han kan bomme og at noen kamper er værre enn andre. MEN han gjør da mye bra også, gode crossere i mange kamper, i dag er han involvert i to av måla, det ene er han riktignok heldig at detter ned på rett plass, men alt er ikke negativt hele tiden..

Det er ikke om å finne en hakkekylling, men å påpeke det helt åpenbare.
For min del er det ikke om å finne en spiller og ensidig kritisere han. Zeta var jeg positiv til forøvrig.
Spillere som gjør en dårlig kamp er helt greit, det skjer alle en gang i blant. Men spillere som har en nedadgående formkurve og til stadighet gjør de samme feilene, blir dessverre lett omtalt negativt. Borch er i den kategorien.
For min egen del vil jeg bare nevne at jeg mente Ambina var en vandrende katastrofe i starten, men tok seg opp skikkelig og er pr idag en av våre aller beste spillere. Så det handler ikke om spillern i seg sjæl, men prestasjonen som gjøres over tid.
Borch hadde 15 gode minutter igår, fra 45 til 60. Ellers var det stort sett bedrøvelig - som vanlig. Jeg forventer at han mister kapteinsbindet neste år med mindre han tar seg opp vesentlig. Han er vårt svakeste punkt defensivt, og jeg vet ikke om han er god nok for OBOS ligaen en gang. Han er ikke blant de beste høyrebackene i OBOS, det er helt sikkert.
Fart er grunnleggende viktig for alle spillere, spesielt defensivt. Borch eier dessverre ikke fart og dette hemmer han stort og vil bli enda mer tydelig i Eliteserien.
Rutine og andre ferdigheter kan kompensere for fart, men alle dårlige pasninger, spesielt de som skaper store sjanser imot, er dessverre ikke sjelden vare fra han. I tillegg spiller han veldig mye støttepass og ser sjelden sin makker lenger opp på samme side. Jones har gang på gang blitt frustrert over å ikke få pass når han står helt alene. Bare å lese kroppsspråket hans.
Jeg tror Borch kjenner sin begrensning og har innsett selv at han gjør for mye feil offensivt, og derfor spiller på det trygge og da sidelengs eller bakover. Enkelte vil nok også ta fram hans innleggsfot som bra, men jeg er uenig der også. Se bare på alle de elendige cornere han legger. Stort sett alltid med snø på. Cornere skal ikke lompes inn i feltet for å si det sånn.

Som nevnt er det flere ting som spiller inn, og når dette da blir hverdagen, er det enkelt å nevne det gang på gang. Så må du og andre gjerne mene at det er ensidig kritikk, og ja, det er jeg enig i. Allikevel er det berettighet. En og annen god pasning framover oppveier ikke for totalen når det er trenden.

Borch var kjent for sin innleggsfot, men den kommer dessverre svært sjelden til syne. Hvilke andre kvaliteter er det han har som kan utgjøre en forskjell i Eliteserien mener du?
At han er en viktig brikke i garderoben er åpenbart, og han er flink til å ta vare på andre spillere og backe dem opp. Det er ingen feil med personen Borch, han er viktig for klubben og laget. Jeg snakker om spillern Borch, som jeg mener ikke er god nok lenger dessverre.
Vi alle ønsker jo å ha en klubbspiller som han, ekte Vålenga-gutt. Allikevel må alltid sportslige vurderinger legges til grunn for laguttak, så enkelt og kanskje brutalt.

Misforstå meg rett, jeg ønsker at en person som Borch skal lykkes hos oss, men han vil bli avkledd av stadig raskere vinger og må derfor flyttes lenger fram i banen. Når han da sjelden spiller framover, klarer jeg ikke å se at dette vil fungere heller.
Heldigvis er det ikke jeg som tar ut laget vil du sikkert tenke, og det har du helt rett i. Jeg supporterer alltid spillerne i klubben uansett. På kamp er det aldri drittslenging, kun om å løfte gutta opp og fram. 
På et forum derimot, forbeholder jeg meg retten til å kritisere spillere, eller rose dem. Legg merke til at jeg alltid snakker om prestasjonen til spillern, ikke hvem de er som person. Jeg forsøker etter beste evne å ta ballen, ikke mannen (eller kvinnen da).

Helt greit at du er uenig med meg, det setter jeg forøvrig pris på at andre er. Min oppgave er ikke å overbevise andre til å ha samme tro og mening som meg, men å ytre mine egne tanker uten å tråkke på folk (jeg har garantert tråkka feil tidligere, og det kommer sikkert til å skje igjen - men det er ikke intensjonen).

Nå må vi forøvrig se framover, snakke om hva vi tenker om neste sesong i Eliteserien. Da er høyreback en posisjon vi må styrke. Det gjelder også spissplassen, men vi kan håpe på at de vi har vokser med oppgaven og tar Eliteserien med storm, hva vet jeg?
Stopper bør vi også ha inn en som har erfaring med Eliteserien eller høyere nivå. Hammer'n har en del mangler enda, spesielt oversikt som ofte kommer med alder og rutine.

Borch er en herlig ambassadør for klubben, men jeg tror ikke han er klar for Eliteserien denne gang. Måtte jeg ta feil!
Svar
Er enig i at det må gå an å kritisere egne spillere samtidig som vi støtter dem last og brast når de først er på banen.

Men angående dette med slappe, høye cornere, så har jeg også bitt meg merke i det, men fikk det oppklart på medlemsmøtet i Klanen på Bohemen i høst. Det er rett og slett helt bevisst, ikke mangel på kvalitet. Etterlevning fra Fagermo. Tanken var at vi rett og slett mangla gode hodespillere, så vi ville ikke vinne så mye på godt slåtte cornere. Målet er å slå en poler inn, håper på deflection/kaos og score Berre-mål.

At det er en håpløs tilnærming kontra det å skaffe seg noen gode hodespillere, er jo lett å være enig i. Men det er i alle fall ikke Borch sin skyld.
Svar
Litt rart i og med at vi har gode hodespillere i bl.a Brajanac og Kiil Olsen, men forklaringen er i og for seg plausibel.
Svar
Vi har jo vært ganske varierende etter at vi vant. Glad vi avslutter på en god måte på tross av at det ikke var en perfekt kamp.

Ellers er jeg relativt enig om at Borch har vært skuffende totalt sett i år. Han har absolutt sine styrker, men når han sliter såpass i OBOS, holder det ikke i ES.
Han er kaptein og en viktig mann i garderoben, så han er en grei back-up, men ikke mer. Vil anta Hedenstad er førstevalget og vi henter en VB før 2025. Men hadde ikke sagt nei til en kvalitets høyreback heller.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)