Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
Enig i det meste, men kunne egentlig tenkt meg å dyrke Jones som midtspiss, og fått inn to gode kanter istedet.
Svar
(09-05-2024, 01:12 PM)Oldtimer Skreiv: Enig i det meste,  men kunne egentlig tenkt meg å dyrke Jones som midtspiss,  og fått inn to gode kanter istedet.

Helt enig i at Jones er midtspiss. Det er der han kommer til å bli god. Han har vel omtrent samme potensial som spiss som Moa, men som kantspiller på nivå med Layouni. Og jeg vet jo hvem som hadde den beste karrieren av de to. Men jeg kan skjønne at han ikke spiller der nå da, er vel litt ung fortsatt Og jeg tror det er litt i overkant naivt å gå inn i comebacksesongen med han som spissalternativ. 

Så spissplassen er en liten nøtt egentlig. Alternativ 1 er å gå inn i det med dagens spisser og håpe de holder. Alternativ 2 er å gå droppe en av Rijks og Brajanac og finne en som er bedre enn begge. Da blir det et rent valg mellom hvem av de to som blir andrevalget og der taper Rijks.

For ser vi rent kynisk på det så er det behov for å oppgradere flere posisjoner neste år. Og vi kan ikke bare legge til, noen må også ut. Så vi er sannsynligvis avhengig av å ta noen litt kjipe, men nødvendige valg. 

Spørs jo så klart hva vi har av penger til å forsterke oss og da. Det er jo lett å si hva vi trenger, men det skal jo finansieres også. På den andre siden så har vi vel solgt Håkans, Tobias Christensen, Osame, Jatta, Odin og Ilic. Samt fått inn videresalgspenger for Osame. Så det bør jo være minst 150 millioner inn for den gjengen der til sammen. Og selv om vi så klart har brukt penger også, så har vi ikke betalt i nærheten det samme.
Svar
Jones mangler fortsatt masse for å bli en god midtspiss, mener jeg. Han kan fungere som én av to spisser, men slik vi spiller er høyrekant hans beste rolle by far.
Svar
(09-05-2024, 04:46 PM)blaarizla Skreiv: Jones mangler fortsatt masse for å bli en god midtspiss, mener jeg. Han kan fungere som én av to spisser, men slik vi spiller er høyrekant hans beste rolle by far.

Nå har han jo ikke spilt spiss for førstelaget før da....
Obos ligaen etter at opprykket nå i praksis er klart, hadde jo vært en perfekt arena og prøve det ut.
Svar
(09-05-2024, 05:51 PM)Oldtimer Skreiv:
(09-05-2024, 04:46 PM)blaarizla Skreiv: Jones mangler fortsatt masse for å bli en god midtspiss, mener jeg. Han kan fungere som én av to spisser, men slik vi spiller er høyrekant hans beste rolle by far.

Nå har han jo ikke spilt spiss for førstelaget før da....
Obos ligaen etter at opprykket nå i praksis er klart, hadde jo vært en perfekt arena og prøve det ut.

Undrer meg over at vi har fått en dansk spiss som kan bli minst like god som Andrej Ilic, allerede bedre i det oppbyggende spillet. Og likevel klager folk på at ikke Rijks eller Jones får starte i 9er-rollen...
Svar
(09-05-2024, 11:28 PM)JohnnyJ Skreiv:
(09-05-2024, 05:51 PM)Oldtimer Skreiv:
(09-05-2024, 04:46 PM)blaarizla Skreiv: Jones mangler fortsatt masse for å bli en god midtspiss, mener jeg. Han kan fungere som én av to spisser, men slik vi spiller er høyrekant hans beste rolle by far.

Nå har han jo ikke spilt spiss for førstelaget før da....
Obos ligaen etter at opprykket nå i praksis er klart, hadde jo vært en perfekt arena og prøve det ut.

Undrer meg over at vi har fått en dansk spiss som kan bli minst like god som Andrej Ilic, allerede bedre i det oppbyggende spillet. Og likevel klager folk på at ikke Rijks eller Jones får starte i 9er-rollen...

Nåja, jeg har sjelden sett en spiss bomme på så mange åpenbare sjanser. Han virker ikke være veldig god på hverken hodet eller noen av beina.
Vi får se om han blir solgt for 40mill + om noen måneder, om han er så god som du tror ...
Om han blir en god spiller er det selvfølgelig nydelig, men jeg klarer ikke helt å se at han er en spiss som scorer 10+ mål i Eliteserien, hvor han vil møte en del bedre motstand enn pr idag.
Svar
(09-05-2024, 11:28 PM)JohnnyJ Skreiv:
(09-05-2024, 05:51 PM)Oldtimer Skreiv:
(09-05-2024, 04:46 PM)blaarizla Skreiv: Jones mangler fortsatt masse for å bli en god midtspiss, mener jeg. Han kan fungere som én av to spisser, men slik vi spiller er høyrekant hans beste rolle by far.

Nå har han jo ikke spilt spiss for førstelaget før da....
Obos ligaen etter at opprykket nå i praksis er klart, hadde jo vært en perfekt arena og prøve det ut.

Undrer meg over at vi har fått en dansk spiss som kan bli minst like god som Andrej Ilic, allerede bedre i det oppbyggende spillet. Og likevel klager folk på at ikke Rijks eller Jones får starte i 9er-rollen...

Jeg tror kanskje du er litt i overkant optimistisk når det gjelder Brajanac, men får håpe du får rett. Jeg vet ikke helt om du er klar over det, men Brajanac blir 24 om noen måneder og er ikke noen utviklingsspiller sånn sett. Han er et år yngre enn Ilic, så lik alder når de kom til oss. Og Ilic kom inn og var nok raskt Eliteseriens beste spiss i fjor høst. Mens det Brajanac har levert til nå ikke har vært helt på samme nivå. Jeg skal ikke prate egen spiller ned, men bare sette det litt i perspektiv. Ingenting er bedre enn hvis han blir Eliteseriens beste spiss neste år.

Men det jeg egentlig ikke skjønner er at du mener at folk klager på at ikke Rijks eller Jones får starte i 9'er rollen. Hvem er det som klager på det mener du?
Svar
Intervju med Riisnæs i Dagsavisen. Grei avklaring på hvorfor han har spilt mindre de siste kampene.

https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tri...sonen-min/
Svar
(09-12-2024, 07:54 PM)JackBlack Skreiv: Intervju med Riisnæs i Dagsavisen. Grei avklaring på hvorfor han har spilt mindre de siste kampene.

https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tri...sonen-min/

Har ikke abonnement. Kan du gi et kort resyme av det som står der?
Svar
(09-12-2024, 08:02 PM)Blue 1978 Skreiv:
(09-12-2024, 07:54 PM)JackBlack Skreiv: Intervju med Riisnæs i Dagsavisen. Grei avklaring på hvorfor han har spilt mindre de siste kampene.

https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tri...sonen-min/

Har ikke abonnement. Kan du gi et kort resyme av det som står der?

Myhre:
Skal bygge laget rundt Magnus 
Magnus langt fremme i vurderingen av hvem som skal spille. Skadene som har holdt han utenfor.


Riisnæs:
Operert i mars noe som holdt han utenfor laget. 
Kjenning i hamstring som har holdt han utenfor de siste kampene. 
Skulle egentlig ikke spille mot Lyn. 
Fornøyd med rollen i laget. Ønsker helst å være indreløper, men har en friere rolle Per dags dato som han trives med. 

Bjørdal tilbake for fullt
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 5 Gjest(er)