Avstemning Stem på det du tror om juni
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
I juni tar vi færre enn 6 poeng
0%
0 0%
I juni tar vi 6-7 poeng
1.16%
1 1.16%
I juni tar vi 8 poeng eller mer
24.42%
21 24.42%
Vår toppskårer i serien har 3-4 mål etter juni
1.16%
1 1.16%
Vår toppskårer i serien har 5 mål etter juni
8.14%
7 8.14%
Vår toppskårer i serien har mer enn fem mål etter juni
15.12%
13 15.12%
En eller flere av: Bakke, Myhre, JJ, Nornes, Fredriksen, Østby eller Egil varsler at de gir seg i klubben.
5.81%
5 5.81%
Ingen av Bakke, Myhre, JJ, Nornes, Fredriksen, Østby eller Egil varsler at de gir seg i klubben.
18.60%
16 18.60%
På de to hjemmekampene selges det til sammen minst 16 500 billetter
23.26%
20 23.26%
På de to hjemmekampene selges det til sammen færre enn 16 500 billetter
2.33%
2 2.33%
Totalt 86 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bli juni som april eller mai? Tipping og avstemning
#11
Artige alternativer! Jeg går for:

HHU HBH BBH UHU H
Svar
#12
(05-29-2024, 03:18 PM)NilsDN Skreiv: Får spørre trådstarter da. Jores Okore's fulle navn er  Tetchi Jores Charlemagne Ulrich Okore

Hvordan stiller du deg til spørsmål 12 da?  "vi signerer King, noen med kongelig klingende navn eller kallenavn"

Charlemagne er jo det franske navnet til Karl den Store.

Ha ha, jeg digger det. Hadde håpet det skulle dukke opp noe jussmat som vi kunne diskutere her, men hadde ikke drømt om at så mange ting skulle skje så fort. Samme dag som jeg laget spørsmålet kom det rykter som linket oss til en som med litt velvilje har navn med kongeassosiasjoner og som har spilt i Danmark. 

Men jeg heller litt mot å ta ut overgangsspørsmålet fra konkurransen. Problemet er at de som leverer rett før fristen har så mye mer info enn de som alt har levert. Og på spørsmålet om når det avgjøres så tenker jeg at alle svar må være avklart i det kampen mot Ulf blåses av. I mitt hodet starter konkurransen i det kampen på lørdag starter og den slutter i det Ulf kampen blåses av. Så signerer vi Karl Magne (det blir vel hans norske navn?) lørdag morgen så teller det ikke og signerer vi noen etter Ulf teller det ikke. Men bra å ha noe å diskutere. 

Forøvrig super gøy at vi alt er på side to så takk til alle som stemmer tipper og skryter, det er gull.
Svar
#13
UUH HBH HUH UHH H

Takk for konkurranse!
Svar
#14
Takk for konkurranse!
Tipper følgende: UUU HUH UBH BHB U
Svar
#15
HUH HBH HBH BHBH
Svar
#16
B
B
H
H
B
H
H
H
U
U
H
H
H
Svar
#17
For en optimisme det er blant dere da, er dere nye alle sammen? 

Jeg er ikke bedre sjæl så jeg skal ikke si noe, det er kanskje den bunnløse naive optimismen som holder oss gående i år etter år. 

Mine tips først: 

b
u
u
h
b
h
b
b
h
u
u
h
h

---
Så kan vi oppsummere tegnfordelingen per nå.

I avstemningen er optimismen total der har 19 av 20 så langt krysset av for at de tror på mer enn 8 poeng og mer enn 16500 tilskuere. 

På selve kupongen så er det heldigvis litt mer spredd tegnfordeling. 

1. Hvor mange kamper starter Håkans i juni?
6 tippere tror ikke han starter i juni, 5 tippere tror han starter en kamp, 3 tror han starter minst to kamper 

2. Får noen av våre hattrick i en av juni kampene?
2 tippere tror ingen av våre skårer to mål eller mer i samme kamp, 10 tror på minst en tomålsskårer, men ingen hattrick, 2 tror på hattrick 

3. Hvem er vår toppskårer etter juni?
7 er overbevist om at det blir Kamara (det kan vel ikke ha vært Rijks de tenkte på), 6 Tror på Jones eller Håkans, 1 tror på en annen spiller. 

4. Hvilken plass ligger vi på når juni er over?
9 tror vi ligger på opprykk, 5 tror vi ligger på tredje eller fjerde, 0 tror vi ligger på femte eller lavere. 

5. I hvilken av kampene skårer vi flest mål?
2 tipper mot Ranheim eller Egersund,
2 tipper mot moss
10 tipper mot Ulf

6. I hvilken av kampene slipper vi inn flest mål?
Alle 14 tror det blir mot Ranheim eller Egersund 

7. Får obasi spilletid i juni?
8 svarer nei
3 svarte: ja, men mindre enn en omgang til sammen
3 svarte: en omgang eller mer

8. Lange er klar, men hvor mange flere nye spillere bekrefter klubben at vi har signer før kampen mot Ulf blåses av.
1 tror ingen 
8 tror en
5 tror to eller flere

9. Får Bully spilletid i juni?
10 tror ikke at Bully får spilletid, 4 tror han får det, men ikke fra start. 0 tror han starter minst en kamp. 

10. Hvor mange kamper suspensjon får spillerne våre til sammen i løpet av juni? 
1 tror vi får maks en kamp, 9 tror det blir 2 kamper og 4 tror det blir minst tre kamper. 

11. Lyn er per nå 3 poeng bak oss. Hvordan er differansen etter junikampene?
10 tror vi virkelig rykker fra Lyn
4 tror Lyn er 3-5 poeng bak oss etter juni,
Ingen tror at lyn tar innpå 

12. Overgangsvinduet. Velg ett av følgende tre alternativer,
4 har svart: H: vi signerer King, noen med kongelig klingende navn eller kallenavn eller en som tidligere har spilt mer enn fire kamper for a-laget (3 poeng om riktig)
6 har svart: U: Vi signerer en midtspiss (2 poeng om riktig)
4 har svart: B: Vi signerer en dansk statsborger eller en som har spilt mer enn fire kamper i dansk fotball. (ett poeng om riktig)


13. Våre kanskje argeste rivaler stabæk  og xxx. Om man legger sammen deres poeng og deler på to, tar de da færre eller flere poeng enn oss? 
11 har svart H: Vi tar flere poeng enn deres gjennomsnitt selv om de har en kamp mer
3 har svart U: Det er likt eller maks to poeng i våre rivalers favør
0 har svart B: våre rivaler tar i snitt mer enn to poeng mer enn oss

Da håper jeg inderlig at jeg kan dele ut masse poeng etter kampen mot Ulf for da har laget vårt gjort det bra på banen. 

Når det gjelder spørsmål 12 så får ingen poeng på det. Det blir rett og slett for vanskelig å skåre.  Så da blir det bare 12 kamper på kupongen. Men vi har det med som en kuriositet og kan krangle over hvem som egentlig hadde rett der. 

Når det gjelder spørsmål 8 om nye spillere inn. Så husk at for å være tellende må spilleren bli bekreftet klar av vår klubb etter at ranheim kampen har starta, men før Ulf kampen blåses av. Så spillere før eller etter dette teller ikke med i konkurransen. 

Lykke til alle sammen, gøy med alle som er med. Håper enda flere melder seg på før fristen.
Svar
#18
H
U
H
U
H
H
U
B
H
B
H
B
H
Svar
#19
April var en tragedie, mai var en fest, og jeg stilte spørsmålet blir juni som april eller mai? 

Dere svarte mai og selv om det gjenstår en kamp virker det rimelig å konkludere med at dere hadde helt rett. 

Ingen trodde at vi ville ta færre enn 6 poeng på de fire junikampene og med 7 i banken allerede ligger vi godt an når vi har igjen hjemmekamp mot ligaens kanskje svakeste lag på søndag. Klarer vi å karre oss til minst en uavgjort blir det poeng til de 21 mest optimistiske tipperne i konkurransen, går vi på et tap blir det poeng til SuperEnga
 

Når det gjelder vår toppskårer kan vi allerede konkludere med at det ble flere mål enn FuriousMachine trodde. 

Syv stykker (Bohem33, Loffen, mestah, pedtom, Schistad, Stillegater, tasse) tror at vår toppskårer etter juni ender på 5 mål. 13 stykker tror Jones skårer minst ett mål på søndag eller at Rijks får to eller Kamara, Strand eller Håkans får tre. 

Verken Bakke, Myhre, JJ, Nornes, Fredriksen, Østby eller Egil har varsler at de gir seg i klubben. Ettlagioslo, kaktus, mestah, Salto, Uuurk får poeng om de annonserer sin avgang før kampen mot Ulf blåses av, 16 stykker får poeng om de ikke gjør det. 

Når det gjelder billettsalg ligger vi også godt an til å havne over 16500 solgte billetter på de to hjemmekampene. 9154 billetter ble solgt til kampen mot Moss og foreløpig har vi solgt 28 billetter bare til bortefeltet mot Ulf. (tot 4671 hvorav 2419 er til blokka). 

Tar vi for oss tippekupongen så blir det Håkans første start om han starter søndag. Hvis ikke blir rett svar H på tippekupongen. mstah, Gellik og Bohem33 tippet minst to starter, men det er nå en umulighet. 

Hattrick kan det bli, men da må det komme søndag. Tasse og Stillegater trodde ikke noen Engaspillere skulle klare to mål eller i mer i en junikamp, men de visste ikke hva Kamara hadde på lur. 

Jones ligger som kjent best an til å bli vår toppskårer bohem33, 1913, Stillegater, Oldtimer, Idle76 og Talentløs har tippet på han. Men Rijks er kun ett mål bak og har fått støtte av 9 tippere. 

Vi er alene på andreplass nå og ingen kan ta oss igjen om vi gjør jobben mot Ulf. Om xxx fortsetter storformen fra sist så kan vi ta sommerferie på første. Men avgir vi poeng er det all grunn til å frykte Egersund og Moss som kun er ett poeng bak. De som har tippet H på spørsmål 4 ligger med andre ord best an, men det blir fort u om vi snubler. 

Med hele fem mål mot Moss ligger Salto og 1913 svært godt an med tipset om at kampen mot Moss blir kampen vi skårer flest mål. Men ti av oss blir veldig glade om vi overgår det mot Ulf. 

Alle tippet at vi slapp inn flest mål mot enten Ranheim eller Egersund. Fasit på begge var ett mål så slipper vi inn to eller mer på søndag tok alle feil. Det høres jo ut som oss. 

Obasi fikk faktisk spilletid i juni. Og i går virket det som han var i storform for andrelaget ved at han skaffet straffen som ga oss det ene målet og at han selv skårte vårt andre mål. Men får han nok til at det tilsammen blir en omgang da? Jeg tviler. U eller B blir det uansett. Fire har u (under en omgang spilletid) og tre har B (en omgang spilletid eller mer). 

En ny spiller fikk vi i går, klarer vi enda en før søndagens kamp blåses av? 
Hvis nei er rett svar U, hvis ja er rett svar B. 8 har u og 6 har B. 

Bully spilte også i går, men får han prøve seg på søndag? H=nei U = ja, men ikke fra start og B (at han starter) vil være en sensasjon. Ingen tror på B. 4 tror på u, men de 11 som tror på h ligger vel best an. 

Ambina måtte sone sist kamp, Kreuz og Borch må sone om de får gult mot Ulf. H dekker både 0 og 1 så SuperEnga ligger svært godt an, men et lite kort på Kreuz eller Borch så blir det U. Med kort på begge eller et rødt kort blir rett svar B. 

Differansen til Lyn har endelig økt til 6 poeng måtte den fortsette å øke.  11 tippet at den vil være på minst seks poeng etter juni. Men tar lyn innpå oss så blir det isteden poeng til Bohem33, tasse, Idle76 og Talentløs 

Spørsmål 12 ble strøket pga krevende skåring. Men minimum U hadde vært riktig og det skulle blitt skåret nå. 

Vi har 7 poeng på tre kamper, Stabek har ett poeng mindre og xxx kun fire poeng. Men det er så mye rart i formuleringa på spørsmål 13 at jeg aner ikke hvor jeg skal begynne. 

Fortvil ikke, junifesten er ikke over det er mer regn igjen. Og de fleste spørsmål er som vi ser enda ikke over. Men at det har vært en langt bedre måned enn april det er helt sikkert. La oss fullføre med stil nå så vi kan møte fellesferien med litt mindre frynsete nerver.
Svar
#20
Med et stort forbehold om at jeg ikke fikk tredjegrads solstikk i går og at jeg nå rapporterer fra en psykiatrisk avdeling så kom det et resultat som fullstendig endevendte tippinga i går. 

Vi skårte ett mål per ni hundrede og tretti tredje tilskuer og selv speakern mistet kontroll over kuleramma til slutt. 

I barnefotballen får man lov å sette på en ekstra utespiller om man ligger under med fire mål, det skjedde i går. i begge omganger! 

Rijks dobblet antallet seriemål i år og står nå med høyst respektable åtte mål. Han har to i cupen og så da er det tosifra, 7 av hans 8 seriemål er på hjemmebane. Har jeg ikke alltid sagt at han er en skåringsmaskin?
Vi har nå spilt 14 av 30 seriekamper, om vi runder opp til femten og fortsetter i samme tempo så vil Rijks ha 16 mål og både Håkans og Jones ha 10. Det er tre mann på tosifra det, vi pleier jo aldri å ha en mann som klarer tosifra en gang. 

Selv miniklanen kjørte analtog i går, da begynner det å ta av. 

April var en tragedie, mai var en fest, og juni ble da et nachspiel på stadion eller kanskje vi skal kalle det hjemme alene fest for det var ikke mye motstand å spore. 

Men det får være nok fabulering, tipping er alvorlige saker og dere fortjener en oppsummering. 

I avstemningen øverst sprengte vi skalaen og det var stort sett det mest positive alternativet som var riktig på alt. 

Mer enn åtte poeng? Det ble tosifra selvfølgelig ble det tosifra. 

Toppskårer med mer enn fem mål i serien? Mees var svært nære å få fem mål i gårsdagens kampen alene.

Om noen har forlatt klubben? Nei selvsagt vil ingen vekk herfra. 

Over 16500 billetter solgt på de to hjemmekampene? Her ble det ikke brakseier,  kun 7462 billetter ble solgt i går (jeg tror ikke det var helt utsolgt på bortefeltet) 9154 ble solgt mot moss selv om vi bare klarte fem mål til den kampen så da endte vi på 116 tilskuere over k-punktet. Det er jo bittert for kaktus og viftab som var de eneste som tippet under. Men jeg koser meg da, ingenting er bedre enn å ha funnet punktet der begge alternativer er omtrent like sannsynlige. 

Talentløs, NildsDN, Oldtimer, 1913 og Gelliik fikk alle full pott på avstemninga øverst. Hatten av for dere. 
Det ville kanskje Idle76 fått og, men Idle glemte å stemme og svarte kun på tippekupongen. 
La oss se hvordan det gikk der: 

1. Håkans starta en kamp rett svar U
2 Rijks fikk hattrick med något attåt, har jeg ikke alltid sagt at han er en skåringsmaskin? Rett svar B
3. Rijks er så defintivt vår toppskårer, har jeg ikke alltid sagt at han er en skåringsmaskin? Rett svar H
4. Enga på topp Enga på topp Enga Enga Enga på topp, herregud som jeg har savnet det ropet de siste årene. Jeg fatter ikke hvorfor vi helt har sluttet å synge det før i går. Rett svar H 
5. Jeg prøvde å telle mål fra de to siste hjemmekampene, men gikk tom for fingre og vurderte å ta av meg buksa. Men vi nøyer oss med å si at er best mot lag som har fornavn som klubbnavn som Runar og Ulf. Rett svar B 
6. Slipper vi inn flest mål? Vi slapp ikke inn noen mål mot Ulf i de andre kampene slapp vi inn ett i hvert rett svar H eller U. 
7. Obasi ja, alle skal med. Det ble innhopp på overtid mot Moss og et kvarter i går men da mindre enn en omgang til sammen. Rett svar U. 
8. Vi har signert en ny spiss, hva i all verden skal vi med det da? Stakkars mann han må ha vært livredd i går da han så den flyvende hollender i aksjon. Har jeg ikke alltid sagt at Rijks er en skåringsmaskin? 
9. Bully var endelig skadefri, i troppen og klar for kamp. Han fikk også et kvarters tid i går. Rett tippetegn U. 
10. Det ble vel kun Ambina som dro på seg fire gule og måtte stå over en kamp. 
11. Ha ha ha tenkt at vi en gang i tiden var opptatt av hvor mange poeng lyn er bak oss. Nå nærmer det seg tosifra der også. Rett svar H
12. ble strøket. 
13. var ikke mye bedre formulert men vi tok defintivt flere poeng enn stabæk og xxx. Rett svar H. 

Oldtimer, Ettlag i Oslo og Gellik var best på tippekupongen med 8 poeng. 

Legger vi sammen totalsummen (tippekupongen og avstemningen) så får vi følgende: 

Idle76 2 poeng 
Bohem33 6 poeng (det var litt flaut ja) 
Kaktus, Stillegater, Mestah 7 poeng
Loffen og tasse 8 poeng
SuperEnga 1913 9 poeng 
Salto, NilsDN 10 poeng 
Talentløs EttlagiOslo 11 poeng 
Og så mine damer og herrer 
Delt førsteplass med hele 12 poeng: 
Oldtimer og Gellik 
Gratulerer! 

En del har også vært med på tippekonkurransen i april og eller mai. Om vi slår sammen alle poeng og nevner de som har tosifra (for ikke å henge ut alle som bare har vært med i en av dem) så begynner det å dra seg til skikkelig i sammendraget. 

10 poeng Kaktus 
12 poeng Mestah 
17 poeng SuperEnga
18 poeng Tasse
20 poeng Talentløs
22 poeng NilsDN
23 poeng Bohem33
25 poeng Oldtimer
26 poeng Gellik 

Faen, der røyk ledelsen. Da må jeg vel lage minst en konkurranse til. Det får bli i august i så fall eventuelt de seks neste kampene. Vi får se, målet må vel være at bare jeg når fristen for å levere tips neste gang. 

Uansett all ære til Gellik som har ledelsen med 26 poeng, men husk at det ikke er bedre enn Egersund og Moss og at klubben vår har mer poeng enn samtlige. 

36-18, smak på den målforskjellen. Det er like mange plussmål som de to nest beste lagene til sammen. 

God sommer med Enga på topp!
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)